וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבי ברק: "דו"ח האו"ם מעודד את הטרור"

פנחס וולף וניר יהב, מערכת וואלה! חדשות

16.9.2009 / 7:30

מקורבי שר הביטחון תקפו את הדו"ח החמור של ועדת האו"ם שחקרה את אירועי מבצע עופרת יצוקה. יו"ר הכנסת: "הוועדה לא תלמד אותנו מהו טוהר הנשק". ח"כ זחאלקה: "הדו"ח מוכיח את הברבריות של מכונת המוות הישראלית"

תאגיד כאן

במערכת הפוליטית התייחסו לדו"ח הקשה שפרסמה אתמול (שלישי) הוועדה הבינלאומית של האו"ם, שחקרה את אירועי מבצע עופרת יצוקה. הוועדה שבראשה עמד השופט ריצ'רד גולדסטון קבעה כי ישראל ביצעה במהלך המבצע פשעי מלחמה ואף כי ייתכן שבמהלך המבצע ברצועה בוצעו אף פשעים נגד האנושות. מנגד ציינה הוועדה כי צריך להתייחס גם לירי חמאס לעבר אזרחים ישראלים כפשע מלחמה.

גורמים בסביבת שר הביטחון אהוד ברק אמרו הלילה לוואלה! חדשות בעקבות דו"ח גולדסטון כי, "במערכת הביטחון נערכים לתת מענה משפטי לקציני צה"ל. כמו כן נערכות בדיקות בצינורות בינלאומיים ודיפלומטיים על מנת להפוך את הדו"ח לבלתי קביל". לטענת הגורמים, "השוואה בין מחוללי הטרור לקורבנותיו אינה מתקבלת על הדעת. הדוח הזה לא רק מהווה תגמול לטרור, אלא גם עידוד להמשיך במעשי טרור".

יו"ר הכנסת ראובן ריבלין אמר כי "מסקנות ועדת גולדסטון משקפות דו פרצופיות ומוסר כפול. אותו או"ם שאיפשר לנשיא מדינה להצהיר מעל בימתו שתכלית שאיפותיו היא השמדת מדינת ישראל, לא ילמד אותנו מהו מוסר ומהו טוהר הנשק. ממצאי האו"ם משקפים אי סימטריה משוועת. לא ראינו שהאו"ם נחלץ להקים ועדות חקירה או אפילו יצא במחאה כלפי מדינות אחרות המתמודדות באמצעים צבאיים עם טרור, באותה המוטיבציה ואותו ההידור כפי שנקט כלפי מדינת ישראל".

ח"כ אופיר אקוניס (הליכוד) אמר בתגובה כי "אם החוקרים היו חיים יום אחד תחת מטחי הרקטות שספגו תושבי הדרום כמעט שמונה שנים, הם היו כותבים דו"ח אחר לחלוטין. עופרת יצוקה היה מבצע מובהק של הגנה עצמית, ורק כך יש לראותו". ח"כ עתניאל שנלר (קדימה) אמר כי "ביום בו הדמוקרטיה האמריקאית מחסלת ארכי-טרוריסט באפריקה, דו"ח האו"ם מעודד את הטרור באסיה. דו"ח החמאס המופץ בכיסוי האו"ם, מהווה דלק מוצק לטילי המלחמה הבאה במזרח התיכון ושם ללעג את מאמצי העולם הנאור ומנהיגי האזור לקידום תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים".

מנגד אמר יו"ר בל"ד, ח"כ ג'מאל זחאלקה, התבטא בחריפות בעקבות ממצאי הוועדה. לדבריו, "אהוד ברק להאג ומיד! המסקנה המתבקשת מהדו"ח היא העמדתם לדין בינלאומי של האחראים על פשעי מלחמה בעזה ובראשם שר הביטחון, אהוד ברק, והרמטכ"ל גבי אשכנזי, כפי שקבע הדו"ח". עוד אמר זחאלקה כי" "אני מקווה שפושעי המלחמה ייענשו. לא יכול להיות שמי שהביא להריגתם ורציחתם של יותר מאלף אזרחים לא ישלם על כך". לדבריו, "הדו"ח מוכיח את הברבריות של מכונת המוות הישראלית, שבראשה עומד חובב מוסיקה קלאסית המורה להרוג אזרחים בדם קר. מאחורי פשעי מלחמה יש פושעים ואותם צריך להעניש".

ארגוני זכויות האדם בישראל הודיעו כי הם לומדים את ממצאי הדו"ח ומסקנותיו, וקראו לממשלת ישראל להתייחס לתוכן הדו"ח בכובד ראש ולא לשלול את ממצאיו והלגיטימיות שלו מלכתחילה. הארגונים קראו לישראל לקיים חקירה עצמאית ובלתי תלויה לבירור חשדות אלו, ולשתף פעולה עם מנגנון ניטור בינלאומי שיבטיח את עצמאותה של החקירה ואת יישום מסקנותיה. "כבר עתה ברור כי ממצאי הדו"ח, שנכתב לאחר איסוף מידע וגביית עדויות מנפגעים פלסטיניים וישראליים, מצטרפים לשורה ארוכה של דיווחים המצביעים על כך שפעולות ישראל במהלך הלחימה ברצועת עזה, כמו גם של חמאס, הפרו את דיני הלחימה ודיני זכויות האדם", ציינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully