וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאמן שוב תוקף: "לצמצם סמכויות היועמ"ש"

15.9.2009 / 19:17

שר המשפטים שב ודיבר על הצורך בצמצום תפקידיו של היועץ המשפטי לממשלה. "הכוונה היא לא להוריד בדרגתו, אלא לתת לו מעמד נכבד יותר"

דייב שחר

(צילום: דייב שחר, עריכה: עידן גוראל)

ריכוז הסמכויות הרב של היועץ המשפטי מוריד את הרמה, כך אמר הערב (שלישי) שר המשפטים יעקב נאמן במהלך טקס פתיחת שנת המשפט של ועד מחוז תל אביב והמרכז בלשכת עורכי הדין. נאמן שוב ודיבר על כך שיש צורך לצמצם את סמכויות היועץ המשפטי ואמר כי ברצונו לנתק את היועצים של משרדי הממשלה ממשרד היועץ המשפטי וגם לנתק בין עבודת התביעה לעבודת הייעוץ.

לדברי נאמן, "הכוונה היא לא להוריד בדרגתו של היועץ המשפטי, אלא לתת לו מעמד נכבד יותר. כיום הנטל המוטל עליו, זה נטל שאף אדם לא יכול לעמוד בו". נאמן גם התייחס לנטל על מערכת המשפט ואמר שמספר התיקים התלויים ועומדים בבתי משפט בישראל הוא הגבוה בעולם ביחס לאוכלוסיה. "צריך לפעול לעשיית צדק ולמניעת עינוי הדין", הוסיף השר נאמן.

בשבוע שעבר רמז השר נאמן כי בכוונתו לפצל את סמכויותיו של היועץ המשפטי לממשלה. נאמן אמר באירוע של המכון הישראלי לדמוקרטיה כי "המצב הקיים הוא לא רצוי ופיצול שיאפשר לממשל להשתלט על תפקיד מי שמייעץ לה גם הוא לא רצוי, צריך לבחון איך מיישבים בין היתרונות והחסרונות של בכל אחת מהשיטות", אמר נאמן. עם זאת, הוא הבהיר שעדיין לא קיבל החלטה סופית בנושא.

היועץ המשפטי מני מזוז שתקף בחריפות את ההצעה לפצל את תפקידו. "אין בעיני שום ספק שהתוצאה המיידית של פיצול היא פוליטיזציה של היועץ המשפטי לממשלה. אם יש איזשהו סכר שמנע את התופעה הזאת היא העובדה שהיועץ הוא גם ראש התביעה".

היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, הבהיר באירוע שהתקיים בשבוע שעבר כי היועץ משמש גם כגורם פיקוח ובקרה על התביעה ומערכות אכיפת החוק ולא ראוי לבטל את הפונקציה הזאת. "אם יש קושי, צריך לטפל בו באופן נקודתי אבל נדמה לי שנכון לומר שאם זה לא שבור אז לא צריך לתקן את זה ואני לא חושב שאפשר לומר שהכלי הזה שבור. אני לא חושב שמדינת ישראל הייתה יכולה להתמודד עם גל השחיתות בשנים האחרונות במצב של פיצול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully