וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח האו"ם: "ישראל ביצעה פשעי מלחמה בעזה"

15.9.2009 / 17:40

הוועדה הבינלאומית של האו"ם לחקירת מבצע עופרת יצוקה הגישה את מסקנותיה וציינה בין היתר כי "ישראל ביצעה במהלך המבצע פשעי מלחמה". הוועדה קבעה עוד כי יש להתייחס לירי חמאס לעבר אזרחי ישראל גם כן כפשע מלחמה. משרד החוץ: "הדו"ח אינו הגון"

"ישראל ביצעה פשעי מלחמה בעזה", כך אמר הערב (שלישי) השופט ריצ'רד גולדסטון, שעמד בראש ועדת החקירה הבינלאומית של האו"ם לבירור נסיבות מבצע עופרת יצוקה. ועדת החקירה העבירה את מסקנותיה לבית הדין הבינלאומי בהאג. עוד ציין השופט גולדסטון כי ייתכן ובמהלך מבצע עופרת יצוקה בוצעו אף פשעים נגד האנושות. מנגד מציין גולדסטון כי צריך להתייחס גם לירי חמאס לעבר אזרחים ישראלים כפשע מלחמה.

ועדת מועצת זכויות האדם של האו"ם, החליטה על הקמה הוועדה שחקרה את התנהלות צה"ל בעזה, כדי לגלות האם הופרו כללי המשפט הבינלאומי במהלך המבצע. המועצה פירטה בהחלטתה כי המשלחת תחקור את תקיפות צה"ל ברצועה וכן את ירי הרקטות לעבר יישובי הדרום. ישראל לא שיתפה פעולה באופן רשמי עם חקירת הועדה כיוון שלטענתה, הוועדה אינה אובייקטיבית.

יוסי לוי ממשרד החוץ אמר לוואלה! חדשות כי "המנדט האנטי ישראלי החריף שעל פיו כונסה הוועדה לא מותיר הרבה מקום לדו"ח הגון ומאוזן. ההחלטה שהביאה לכינון הוועדה, והמנדט שקבע את גזר הדין רק חיפש את הנימוקים להעניק לגיטימיות לארגון החמאס וסילפו במכוון את ההבחנה בין פושע לקורבן, הכל על פי הרקורד המביש של המועצה לזכויות אדם בז'נבה שבינה לבין צדק אין מאומה".

עוד אמר לוי כי "על אף ההסתייגויות ישראל תלמד את הדו"ח היטב, אך יחד עם זאת ישראל אינה זקוקה לוועדות בדיקה וחקירה משום שהיא בודקת היטב פעולותיה. המועצה לזכויות אדם היא הגוף האחרון שיכול להטיף לישראל כיצד להגן על עצמה ועל אזרחיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully