וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הציבור מיואש מהמערכת הממשלתית"

אלון שן ועומר רבין

15.9.2009 / 16:21

נציב שירות המדינה לשעבר, פרופ' רמי פרידמן ומנכ"ל משרד רה"מ לשעבר, יוסי קוצ'יק, ביקרו את ההתנהלות המאפיינת את הסקטור הציבורי: "אין תכנון או משילות ויש גורמי וטו המפריעים להתנהלות נכונה"

"המשימה הראשונה בכלכלה היא לצמצם את הסקטור הציבורי, לחזק את הסקטור הפרטי ולהסיר את החסמים של הצמד הזה שרץ ביחד קדימה" – כך התבטא בשבוע שעבר ראש הממשלה בנימין נתניהו בנאום כלכלי שנשא בכנס בתל אביב. אמש קיבלו דבריו של נתניהו חיזוק גם מצד העולם האקדמי ובכירים לשעבר במינהל הציבורי שלא חסכו את שבטם מהממשלה בראשה עומד נתניהו עצמו.

"בסקטור הציבורי אין תכנון או משילות ויש גורמי וטו המפריעים להתנהלות נכונה וליצירת רמת תכנון לטווח ארוך" - כך אומר יוסי קוצ'יק, לשעבר מנכ"ל משרד רוה"מ, בוועידה לניהול משאבי אנוש שנערכה היום במלון דן ת"א, מטעם הפורום הישראלי לניהול משאבי אנוש של המרכז ללימודים אקדמיים, התאחדות התעשיינים ומידע כנסים.

קוצ'יק הוסיף כי גורמי הוטו במערכת הממשלתית גורמים לבכירים המנהלים את הסקטור הציבורי לפעול תחת ההנחה כי הם עלולים להתקשות לבצע תכנון והדבר יוצר בעיית משילות כלפי מקבלי ההחלטות בסקטור זה. "איכות המנהלים בסקטור הציבורי אינה נופלת מאלו שבסקטור הפרטי, אך העדר התכנון וחילופי שלטון תכופים יוצרים דימוי שאיכותם אינה גבוהה", הוסיף.

פרופ' רמי פרידמן, לשעבר נציב שירות המדינה והממונה על השכר באוצר, הסביר כי "אנשים רבים בארץ התייאשו מהמערכת הממשלתית או הציבורית אשר מפגינה בעיית מנהיגות קשה". לדברי פרידמן, קיימת כניעה דווקא בקרב אנשי השירות הציבורי למנהיגים כריזמטיים אשר יתוו מדיניות לטווח ארוך ויאפשרו למדיניות זו להתבצע בפריסה של מספר שנים תוך שמירה על המשך רצף של עשייה שלטונית, ללא חשש משינויי מדיניות כל שנה או שנתיים. הוא הוסיף כי "ראוי שאנשים מהסקטור הפרטי יתרמו לעשייה בסקטור הציבורי למשך מספר שנים מכיוון שלה האנשים שיוכלו להפוך את המדינה לבעלת סקטור ציבורי יעיל, מקצועי ואמין".

קוצ'יק ופרופ' פרידמן, כיום הדיקן למנהל עסקים של המרכז ללימודים אקדמיים, עסקו גם במשבר המתמשך בשוק ההון שהחל לפני כשנה ובהשפעתו על קרנות הפנסיה. לדבריהם, רבים בסקטור הציבורי אינם מודעים למצבם הפנסיוני וראוי להעמיק את ההסברה בתחום זה כדי שאנשים יבינו יותר בתחום הנחשב לאחד מהמרכזיים בעתידם לאחר פרישתם מהשירות הציבורי. פרידמן הוסיף כי חוסר הידע בתחום הפנסיה בסקטור הציבורי גובל לעיתים בסוג של התעלמות על גבול תמימות בלתי מובנת ולא רצויה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully