וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ב-2020 חצי מהמכוניות שיימכרו יהיו חשמליות"

דניאל שמיל

15.9.2009 / 16:06

היזם שי אגסי טען בתערוכת הרכב ברנקפורט כי ימכור 35,000 מכוניות ב-2011 - וכי בתוך עשר שנים כ-50% מהמכוניות שיימכרו בישראל יהיו חשמליות

"50% מהמכוניות שיימכרו בישראל ב-2020 יהיו חשמליות", כך העריך היום היזם שי אגסי במסיבת עיתונאים שנערכה בתערוכת הרכב בפרנקפורט. נשיא רנו, קרלוס גוהן, היה זהיר יותר והעריך כי ב-2020 המכוניות החשמליות יתפסו רק 10% מהמכירות בעולם. אגסי מתכנן למכור 35 אלף מכוניות כבר ב-2011. מדובר ביותר ממכירות מאזדה בשנת השיא של 2008 - 31 אלף מכוניות. בטר פלייס תהיה היבואנית של הרכב החשמלי, ואם תעמוד ביעדי המכירות שלה, תהפוך לאחת היבואניות המובילות בשוק.

בפרנקפורט הוצגה גם המכונית הראשונה שתביא בטר פלייס, רנו פלואנס ze. הגרסה החשמלית של הפלואנס הוצגה בשלב זה בגרסת תצוגה מעוטרת באורות ירוקים, אך היא תגיע לייצור ב-2011 ותשווק תחילה בישראל. לפלואנס טווח נסיעה של 160 ק"מ בין טעינות ומצבריה ניתנים להחלפה מהירה. הפלואנס ze היא מכונית גדולה מאוד - אורכה 480 ס"מ (יותר ממאזדה 6, למשל) ויש לה מקום ייעודי למצברים בין תא המטען למושבים האחוריים.

לצד הפלואנס, הציגה רנו שלושה אבות טיפוס נוספים של מכוניות חשמליות. הטוויזי היא מכונית חשמלית זעירה, המכילה אדם אחד בלבד, ואמורה לשלב בין קלות התמרון של אופנוע ליציבות ולהגנה של מכונית. טווח הנסיעה שלה הוא 100 ק"מ. עוד הציגה רנו סופר-מיני חשמלית בשם זואי (שמימדיה דומים לאלה של הקליאו) וגרסה חשמלית לקנגו - מסחרית קלה. לדגמים אלה טווח נסיעה של 160 ק"מ אך אין להם מצברים מתחלפים. בבטר פלייס אומרים כי בתכנון נמצא קנגו עם מצברים להחלפה וגם רכב שטח חשמלי שייעזר באותה טכנולוגיה.

"חייבת להיות זולה משמעותית לקנייה ואחזקה ממכונית בנזין מקובלת"

שי אגסי התייחס לדגמים של רנו כאל המכוניות המהפכניות ביותר מאז פורד מודל T. לדבריו, זה הדגם שבגללו כולנו נוסעים במכוניות בנזין, וכעת החשמל יהיה זמין באותה מידה. בטר פלייס חשפה בתערוכה את מערכת autos, מערכת ניהול מידע שתאפשר לנהג לתכנן את הנסיעה ולדעת מתי תחנות הטעינה והחלפת המצברים הקרובות, וכן לספק לו אינפורמציה ובידור. המערכת פותחה בסיוע מיקרוסופט ואינטל ולמעשה בכל מכוניות יוצב מחשב אישי. המחשבים ישלטו גם על קצב הטעינה, בהתאם לאפשרות אספקת החשמל וכדי לא להפיל את רשת החשמל כולה. אגסי הבטיח כי הרשת הטעינה תהיה פרושה במלואה לפני שיווק המכוניות.

קרלוס גוהן ציין בנאומו כי לחברה 30 שותפויות ברחבי העולם עם חברות תשתית טעינה ואנרגיה. בטר פלייס היא שותפה במקצת המדינות האלה.

בכירים בענף הרכב, שנכחו במסיבת העיתונאים של אגסי, סברו כי המכונית החשמלית לא תוכל להימכר במספרים כאלה אם לא תהיה זולה משמעותית לקנייה ואחזקה ממכונית בנזין מקובלת.

  • עוד באותו נושא:
  • שי אגסי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully