וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברננקי על כלכלת ישראל: "סימני יציאה מהמשבר"

אלון שן

15.9.2009 / 15:17

בביקורו בארה"ב, נפגש שר האוצר, יובל שטייניץ עם יו"ר הבנק הפדרלי. בפגישתם, דנו שטייניץ וברננקי במצב הכלכלה העולמית והשפעת המשבר הגלובלי על כלכלת ישראל וכלכלת ארה"ב

שר האוצר, יובל שטייניץ מבקר בימים אלה בארה"ב במטרה להדק את הקשרים ושיתוף הפעולה הכלכלי עם הממשל האמריקאי. אל ביקורו הצטרף החשב הכללי, שוקי אורן.

במסגרת הביקור, נפגש אתמול שר האוצר עם יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי וערך סדרת פגישות נוספות עם תת שר האוצר, סטיוארט לוי, יועץ הנשיא לענייני המזרח התיכון, דניס רוס ועם נשיא הבנק העולמי, רוברט זואליק.

בפגישתם, דנו שטייניץ וברננקי במצב הכלכלה העולמית והשפעת המשבר הגלובלי על כלכלת ישראל וכלכלת ארה"ב. שטייניץ הציג בפני ברננקי את האתגרים הניצבים בפני הכלכלה הישראלית והשניים הסכימו כי ישנם סימנים מעודדים המעידים על יציאה מהמשבר. שר האוצר הזמין את ברננקי לביקור בישראל על מנת להמשיך ולדון בהתפתחויות הכלכליות.

בפגישתו עם תת שר האוצר, סטיוארט לוי, הדגיש השר את חשיבות הפעילות בתחום הגברת הסנקציות הכלכליות המוטלות על איראן ועל שיתוף הפעולה בין שתי המדינות בתחום איסור הלבנת הון ומניעת מימון פעילות טרור.

בהמשך ערך השר סדרת פגישות עם בכירי הממשל האמריקאי, ביניהם תת שר האוצר לעניינים בין-לאומיים, ליאל בריינארד ותת מזכירת המדינה האמריקאית ליחסים כלכליים, ג'ק לו. שר האוצר הודה בפגישות לממשלת ארה"ב על המשך הבעת האמון בממשלת ישראל באמצעות אשרור מסגרת הערבויות ועל תמיכתה בתהליך הצטרפות ישראל לארגון ה- OECD.

שטייניץ הדגיש את החשיבות שהוא מייחס לשמירה על היתרון היחסי של שתי המדינות בתחום ההיי - טק והטכנולוגיה והציע להקים קבוצת עבודה בדרג מקצועי, שיגבשו המלצות לצעדים בתחום בתוך מספר חודשים.

בפגישה עם נשיא הבנק העולמי, רוברט זואליק, סקר שר האוצר את עיקרי הצעדים שנקטה ממשלת ישראל בהתמודדות עם המשבר הגלובלי וציין גם כי לאחרונה החליטה הממשלה על הקמת וועדה בין משרדית לגיבוש מדיניות בנושא מדד ה- "Doing Business", המפורסם על ידי הבנק העולמי ומתייחס להקלה בירוקרטית על עסקים במדינות שונות. נשיא הבנק העולמי הביע הערכה לצעד זה ואף הציע ליווי לתהליך. כמו כן, הוא התעניין ברפורמות הנכללות בתוכנית הכלכלית של ישראל.

במהלך הפגישה סקר שר האוצר את צעדי ממשלת ישראל במסגרת קידום "השלום הכלכלי" והחשיבות שמייחסת הממשלה לשיפור המצב הכלכלי של הרשות הפלשתינאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully