וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעצר ראש הזרוע הצבאית של חמאס בטול כרם

יהושע בריינר

15.9.2009 / 15:05

חמש שנות מרדפים הסתיימו הלילה לאחר שכוחות הביטחון עצרו את מוחמד חרוויש, ראש הזרוע הצבאית של חמאס בטול כרם. חרוויש היה אחד מהאחראים לפיגוע במלון "פארק"

מוחמד חרוויש, המוגדר על ידי מערכת הביטחון כראש הזרוע הצבאית של חמאס בטול כרם נעצר הלילה (שלישי) על ידי כוחות הביטחון בכפרו צוריף צפונית לחברון. חרוויש, בן 26, מבוקש על ידי ישראל מאז שנת 2004 בגין מעורבתו בפעילות כנגד כוחות צה"ל ואזרחים ישראלים. בין היתר עמדה תשתית חמאס בטול כרם מאחורי הפיגוע במלון פארק בנתניה בשנת 2002.

בעקבות מעצרים של ראשי חמאס באזור, הפך חרוויש לדמות המרכזית בארגון בטול כרם. בעבר נעצר חרוויש על ידי מנגנוני הביטחון הפלסטינים אך שוחרר מאוחר יותר. יחד עמו נעצר עזנן סמארה, בן 25, המוגדר כסייען של חרוויש. סמארה עצמו שוחרר ממעצר בו היה על ידי הפלסטינים.

בסוף חודש מאי השנה, הרגו משמר הגבול וצה"ל את פעיל חמאס עבד אל מג'יד דודין, בן 45, שהיה ראש הזרוע הצבאית של חמאס בדרום הר חברון. דודין הקים תא פעילי טרור, אשר תכנן לבצע פיגוע בקו הרכבת תל אביב באר שבע.

דודין היה מעורב בין היתר בתכנון מספר פיגועי התאבדות בשנות ה-90 בהם הפיגוע בירושלים בקו 26 והפיגוע ברמת גן בקו 20. בפיגוע בקו 20 שאירע בצומת עלית ביולי 95' נהרגו שישה ישראלים ואילו בפיגוע בקו 26 שאירע אף הוא בשנת 95' ליד בית הספר רנה קאסן בירושלים נהרגו ארבעה ישראלים.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully