וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרגל מטירה: "לא יודע איך אשכנזי נראה"

גלעד גרוסמן ויהושע בריינר

15.9.2009 / 12:33

ראווי סולטאני, החשוד כי העביר לחיזבאללה מידע על הרמטכ"ל, אמר בפתח משפטו כי איננו מזהה את אשכנזי ושהמשפט ייגמר בזיכויו. תגובת ההגנה על כתב האישום תינתן בנומבר

יותם רונן

(צילום: יותם רונן, עריכה: לירז ליבנה)

משפטו של ראווי סולטאני, הצעיר בן ה-23 מטירה שנחשד כי העביר מידע על הרמטכ"ל לחיזבאללה נפתח היום (שלישי) בבית המשפט המחוזי בפתל תקווה. סולטאני מואשם במסירת ידיעה לתועלת האויב, במגע עם סוכן חוץ ובקשר לפשע. עם פתיחת הדיון אמר החשוד כי "האישומים הם שטויות, הכול ייגמר בזיכוי", והוסיף כי הוא "לא יודע איך הרמטכ"ל נראה".

עם פתיחת המשפט ביקשו סנגוריו לדחות את הדיון כדי ללמוד את חומר החקירה ובית המשפט קבע כי תגובת ההגנה על כתב האישום תינתן בחודש נובמבר. לאחר מכן, התקיים דיון להארכת מעצרו של סולטאני בו נקבע הוא יישאר במעצר עד 21 באוקטובר.

אביו של סולטאני, פואד, המשמש גם כעורך דינו, אמר בסיום הדיון כי "התיק נופח". הוא הוסיף כי "הוכח שהוא לא השתמש בציוד ההצפנה אלא זרק אותו. לפעמים נאמרים דברים בלי כוונה, בהיסח הדעת. אי אפשר להיתפס על אמירה אחת".

לפני שבועיים פורסמה הפרשה, לטענת השב"כ, העביר סולטאני לידי מפעילים של חיזבאללה מידע על הרמטכ"ל זאת לאחר שנהג להתאמן עם עמו בחדר כושר בכפר סבא. בין היתר העביר סולטאני מידע על שעות הגעתו של אשכנזי לקאנטרי קלאב ועל סידורי האבטחה שלו.

בחקירתו סיפר סולטאני כי הקשר בינו לבין מפעילי חיזבאללה נוצר ב-2008, אז יצא למחנה קיץ של הנוער הלאומי הערבי במרוקו, שם ניפגשו צעירים ערבים ישראלים נוספים עם איש חיזבאללה סלימאן חארב שהעביר להם הרצאות. לאחר השיחות עימו ניגש אליו סולטאני וסיפר לו כי יש לו מידע על אשכנזי, מעצם העובדה כי השניים מתאמנים באותו חדר כושר בקאנטרי קלאב בכפר סבא. לאחר חזרתו לארץ המשיך סולטאני להיות בקשר עם חארב, בין היתר דרך הפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully