וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלכסון זה אסון?

איתן אבריאל

15.9.2009 / 12:28

היצואנים, הבנקאים ואנשי ההיי-טק יציעו ככל הנראה להחזיר את מדיניות שער החליפין של ישראל לשיטת האלכסון, שבה השער של השקל קבוע בתוך רצועת ניוד של כמה אחוזים לכל כיוון

היצואנים, הבנקאים ואנשי ההיי-טק יציעו ככל הנראה למשרד האוצר וההסתדרות להחזיר את מדיניות שער החליפין של ישראל לשיטת האלכסון, שבה שער החליפין של השקל קבוע בתוך רצועת ניוד של כמה אחוזים לכל כיוון – כל עולה מהדיון שהתקיים הבוקר בהתאחדות התעשיינים.

הדיון התקיים כהכנה לקראת דיון שזומן על שוק המט"ח בין האוצר, המעסיקים וההסתדרות. הדיון אמור להתקיים עם שובו של שר האוצר, יובל שטייניץ, מחו"ל בסוף השבוע הזה.

בדיון השתתפה שורה ארוכה של מנהלים בכירים במשק. בין היתר נכחו במקום שרגא ברוש מהתאחדות התעשיינים, אלישע ינאי מנכ"ל מוטורולה, איש ההיי-טק יהודה זיסאפל, הבנקאים צדיק בינו ואלי יונס, הכלכלנים אפרים צדקא, מיכאל שראל וויקטור מדינה, אנשי המט"ח יוסי פרנק, אדם רויטר ויעקס הרפז, והתעשיינים גד פרופר ושלמה וקס.

רוב הנוכחים במפגש הדגישו כי על התעשיינים ללחוץ על האוצר באמצעות הצגת תסריטים קודרים של זינוק חד באבטלה במידה ושער הדולר ירד או יישאר ברמתו הנוכחית. בדיון נשמעו דעות שונות בנוגע לעוצמת הנזק שיוצר שער הדולר הנוכחי. כלכלן הראל, מיכאל שראל טען כי מצב המשק טוב, בעוד התעשיין אלישע ינאי טען כי שער הדולר משפיע ישירות על כמות האנשים שהוא יגייס או יפטר בשנה הקרובה.

עם זאת, הנוכחים לא הציגו פיתרון מלא למדיניות רצויה בשוק המט"ח, אלא כיוונים ורעיונות. כאשר הועלתה השאלה כיצד בדיוק יאכוף בנק ישראל מדיניות של אלכסון, אמרו כמה מהמשתתפים בפגישה כי הוא פשוט יקנה דולרים – בדיוק כפי שהוא עושה עכשיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully