וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושעה חובב הנאצים שחקר פשעים בעזה

אביגיל איזנבך

15.9.2009 / 12:26

אנליסט בכיר בארגון זכויות האדם הבינלאומי Human Rights Watch הושעה מתפקידו לאחר שהתגלה כי הוא אוסף פריטים נאציים. תגובתו: "הנאצים היו פושעי המלחמה הנוראים ביותר"

ארגון זכויות האדם הבינלאומי, Human Rights Watch, השעה את האנליסט הצבאי הבכיר שלו לאחר שהתגלה כי הוא אספן של פריטים נאציים, כך דיווח העיתון האמריקאי ה"ניו יורק טיימס".

תחביבו של האנליסט, מארק גרלסקו, פורסם לראשונה בבלוג פרו- ישראלי אשר ציטט את ההודעות שפרסם בפורומים לאספנים של פריטים נאצים. גרלסקו כתב תחת השם "פלאק 88" ובין הודעותיו אשר צוטטו בבלוג הייתה אחת בה הביע התלהבות ממעיל אס.אס.

בתחילה ארגון זכויות האדם, אשר מטהו בניו יורק, הביע תמיכה בלתי מתפשרת בגרלסקו ואמר כי הוא "אינו מחזיק בדעות נאציות או אנטישמיות ומעולם לא הביע דעות מסוג זה". קרול בוגרט, מנהלת בארגון, אמרה לאחר שפורסם דבר תחביבו של גרלסקו כי עבודתו "עברה בדיקה נרחבת על ידי הצוות המשפטי של הארגון וכי לא הייתה להם סיבה לפקפק בשיפוט דעתו המקצועי". ביום שני שינה הארגון את החלטתו והשעה את גרלסקו עד סוף החקירה.

מארק גרלסקו, אזרח אמריקאי, עבד בעבר בפנטגון ולאחר מכן החל לעבוד עבור ארגון Human Rights Watch במסגרת עבודתו בארגון כתב דוחות על השימוש בתחמושת ובה זרחן לבן בעזה, ועל מנהגים צבאיים בעירק, אפגניסטן ולבנון. גברת בוגרט קראה להתקפות על מארק גרלסקו ועל ארגון "משמר זכויות האדם" "הסחת דעת מהנושא האמיתי שהוא התנהגותה של ממשלת ישראל".

גרלסקו הגיב על המהומה שנוצרה סביבו ואמר כי "הנאצים הם פושעי המלחמה הנוראים ביותר בכל הזמנים" והסביר כי הוא חובב של פריטי צבא. "מעולם לא הסתרתי את התחביב שלי", כתב גרלסקו במאמר שפרסם, "ממשום שאין במה להתבייש, לא משנה כמה מוזר זה יראה בעיני כאלה שאינם מתעניינים בהיסטוריה צבאית. כיוון שכל כך ברור שהנאצים היו רעים, מעולם לא חשבתי שאנשים אחרים ביניהם חברים ועמיתים, יתהו מדוע אני מתעניין בדברים כאלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully