וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשכנזי באיום לחיזבאללה: "צה"ל מוכן"

יהושע בריינר ופנחס וולף

15.9.2009 / 11:15

הרמטכ"ל העריך בסיור בצפון כי ירי הרקטות לעבר ישראל בשבוע שעבר היה ארוע נקודתי. "צה"ל ערוך ומוכן לכל התפתחות ועוקב בדריכות אחר הנעשה בגבול"

הרמטכ"ל, רב אלוף גבי אשכנזי מרגיע את ראשי הרשויות בצפון לקראת תקופת החגים. אשכנזי הגיב היום (שלישי) בטקס הרמת כוסית שנערך בפיקוד הצפון על ירי הרקטות מלבנון ביום שישי האחרון, ואמר כי "אנחנו רואים בצבא לבנון ובממשלת לבנון את הכתובת". לדבריו, "הגבנו באופן מיידי בירי לאזור השיגור. בטוח להיות בגליל". אשכנזי מעריך כי ירי הקטיושות היה חריג וכי אין כעת אינטרס בצד השני להסלים את המצב. "צה"ל ערוך ומוכן לכל התפתחות ועוקב בדריכות אחר הנעשה בגבול".

בישיבת הממשלה השבועית שנערכה ביום ראשון, הזהיר ראש הממשלה כי ישראל לא תבליג על ירי הקטיושות. נתניהו אמר כי "אמרתי כבר שלא נבליג על ירי לעבר ישראל ולא נשלים עם שום טרור המופנה לאזרחי ישראל. במקביל לירי של צה"ל, הגשנו תלונה למועצת הביטחון. ברור שהנשק נורה מדרום לליטאני בניגוד להחלטה 1701, מי שאחראי על כך היא ממשלת לבנון ואנו רואים בה אחראית בכל ההפרות הללו והתוקפנות משטח לבנון לשטחנו".

ביום שישי האחרון לפני השעה 16:00 אחר הצהריים שוגרו שתי רקטות מכיוון כפר אל-קלילה שבדרום לבנון לעבר הגליל המערבי. בתגובה שיגרה ישראל 15 פגזים לעבר מקורות הירי ולא היו נפגעים. ראש ממשלת המעבר בלבנון, פואד סניורה, אמר כי "ירי הקטיושות משטחי לבנון ותגובת האויב הציוני אשר עקפה את התיאום עם כוחות החירום הבינלאומיים הם שני מעשים אסורים שראויים לגינוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully