וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה עושים עם כלבה שאוכלת צואה ברחוב

ד"ר איל נחמיאס

15.9.2009 / 13:04

מה עושים עם כלבה שאוכלת צואה ברחוב, ולמה פעילות גופנית הכרחית לכלבים ווגם לבעליהם? הווטרינר ד"ר אייל נחמיאס עונה לשאלות שלכם

יש לי כלב קטן בן 11 בערך, הוא שונא גזירת ציפורניים ומתנגד לך בכל תוקף. גם הוטרינרים התייאשו ולכן פעם האחרונה הזריקו לו זריקת טשטוש- עכשיו יש לגזור שוב בגלל בעיות בציפורניים. מה עושים, שוב זריקת טשטוש לכלב בגילו?

גזירת ציפורניים עלולה להיות משימה לא פשוטה לפעמים במיוחד אם הכלב למד כי זה כואב ולא נעים. נסו לעבוד על כך במשך הזמן למשל על ידי שימוש בחטיפים ומשחק באזור הרגל ולהרגיל אותו לעובדה שמקבל פרס כאשר נותן לגעת לו במקום.לא לתת פרס על התנהגות לא רצויה אלא רק על "ביצוע חיובי". במקרים קשים אם אין ברירה אז טשטוש עלול להיות חלק מכך. הייתי מנסה קודם RESCUE או פרחי באך.

יש לי כלב בן שנה מסוג מלינואה מעורב עם בוקסר, ולמיטב הבנתי פעילות גופנית חשובה מאוד ומהווה תנאי להמשך חיים איכותיים וארוכים. רציתי לדעת מהן החסרונות ממנו הוא עלול לסבול בעתיד עקב חוסר בפעילות גופנית, והאם גיל שנה זה מאוחר מידי להתחיל להכניס אותו לכושר?

אני שמח שיש לך כלב, העובדה שהוא איתך תגרום אולי לשניכם לבלות יותר זמן בפעילות גופנית שבריאה לכלב ולבעליו בו זמנית. הוכח במחקרים מקיפים שפורסמו כי בעלי כלבים סובלים פחות ממחלות של כלי דם ולב באופן מובהק סטטיסטית. הסיבה היא בדיוק זו. בכל גיל אפשר להפעיל את הכלב וחשוב לעשות הכל בהדרגה ולא במאמץ ממושך מדי או במזג אוויר חם.

הכלבה שלי נוהגת לזלול כל דבר ברחוב, כולל צואה אתמול אתמול זה קרה שוב, והיא הקיאה כל הלילה. מה כדאי לתת לה במקרה כזה – משהו מסוים לאכול אולי?

האכילה של צואה נתפסת אצל כלבים רבים כמשהו כיפי כי הריח מושך אותם. כשאתה גוער בכלב או מושך אותו הוא עשוי לראות זאת כאקט של תחרות מצידך ואולי אפילו חושב כי אתה מנסה להתחרות ולקחת לו את ה"ממתק". הדרך להימנע היא לביצוע על ידי שימוש במחסום פה. שנית יש לתת תיקונים לכלב שלא ידע לזהותם עם בעלי הכלב. מאלף יוכל להדריך כיצד עושים זאת בצורה טובה ולתרגל את הפעולה. התיקון צריך כאילו "לנחות מלמעלה" בלי קשר אליך. אכילת צואה מאד לא רצויה ועלולה לגרום לסיכון גבוה במיוחד לתולעת הפארק. חשוב לתת טיפול מונע לעיתים תכופות יותר כל עוד הבעיה קיימת אפילו בתדירות של פעם בחודש.

שלום, ברשותי כלבה בת 11. היא אוכלת אוכל יבש רגיל ואנו מאוד מקפידים על הכמות. היא ממש לא אוכלת הרבה (לצערה). למרות זאת, היא מאוד שמנה. אין אפשרות לעשות איתה פעילות גופנית מפני שיש לה בעיות באגן. מה אפשר לעשות כדי לגרום לה לרזות?

נראה כי אתם במעגל קסמים של השמנה בו רבים וטובים מוצאים עצמם לא פעם. ראשית ממליץ לבדוק את נושא תפקוד בלוטת התריס אשר שולטת על קצב חילוף החומרים. שנית לקחת מזון רפואי איכותי (בכוונה אני מדגיש מזון רפואי) אשר מכיל כמויות חלבון גבוהות אך רמת שומן ופחמימות נמוכות יחד עם שילוב של רמת סיבים מתאימה. ההרזיה הטובה והיעילה לכלב היא בקצב של ירידה של 2% בשבוע ממשקל גופו. פעילות גופנית מומלצת גם לכלבים עם בעיות אגן ויש פתרונות טובים .רצוי להיוועץ בווטרינר לבנות תכנית פעולה מסודרת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully