וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק בין סוריה לישראל עבר לפייסבוק

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

15.9.2009 / 9:42

לאחר שהרשת החברתית הפופולארית קבעה שרמת הגולן היא ישראלית, גולשים סורים קוראים להחרמתה. מסתבר שהמאבק הישראלי-ערבי עובר לרשתות חברתיות

פייסבוק עומד בלב הסכסוך הישראלי-סורי? אזרחים רבים בסוריה מחרימים בתקופה האחרונה את הרשת החברתית הפופולארית באינטרנט - "פייסבוק", משום שהוא מאפשר לתושבים הישראלים ברמת הגולן לכתוב שהם מתגוררים בישראל. כך דיווח הבוקר (שלישי) העיתון "אל-קודס אל-ערבי" היוצא לאור בלונדון.

על פי הדיווח, בעבר לא הצליחו תושבי רמת הגולן הישראלים לציין שהם מתגוררים בישראל, שכן האפשרות היחידה שעמדה בפניהם הייתה "סוריה". לאור זאת הביעו גולשים ישראלים רבים את מחאתם החריפה בפני פייסבוק ואילצו את הרשת החברתית לאפשר להם להירשם כישראלים ולא כסורים, על אף שהם מתגוררים ברמת הגולן.

לפני כשנתיים חסמו השלטונות הסורים את הגישה לפייסבוק בשל חששם מתעמולה ישראלית והשפעה ישראלית על הגולשים הסורים. ההחלטה לחסום את הגישה לרשת הפופולארית התקבלה לאחר שישראלים רבים החלו ליצור קשר עם סורים רבים בקבוצות סוריות. יחד עם זאת, גולשים סורים רבים מצליחים לעקוף את החסימה ולהיכנס לאתר.

סוריה לא הייתה המדינה היחידה במזרח התיכון שחסמה את הגישה לפייסבוק. בחודש מאי חסמו השלטונות באירן את הגישה לאתר לאחר שלטענתם, תומכי המועמד הרפורמיסטי לנשיאות, מיר חוסיין מוסאווי, ניצלו את האתר כדי להפיץ תעמולת בחירות. במהלך ההפגנות והעימותים שפרצו לאחר היוודע דבר תוצאות הבחירות, חסמו השלטונות אתרים רבים, ביניהם פייסבוק, מחשש להפצת תמונות של ההפגנות באירן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully