וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש אחרי, נפתח משפט מבצעי הלינץ' בת"א

איילה חננאל וגלעד גרוסמן

15.9.2009 / 9:15

שני משפטים נפתחו הבוקר במקביל: שלושה תושבי ג'לג'וליה נאשמים ברצח אכזרי של אריק קרפ בטיילת חוף תל ברוך. ארבעה אחרים מואשמים באי הגשת עזרה ועמידה על דם רעם

משפט החשודים ברצח אריק קרפ בטיילת חוף תל ברוך בתל אביב ובסיוע לו, נפתח הבוקר (שלישי) בתל אביב. בבית המשפט המחוזי בתל אביב עמדו לדין ג'מיל עדס (25), עבדל רחמן עדס (21) וקטין בן 17 בגין רצח. על פי כתב האישום, נפגשו השלושה, תושבי ג'לג'וליה ב-14 באוגוסט עם חמישה צעירים נוספים, והחבורה החליטה לבלות בחוף הים, שם שתו משקאות משכרים. בשלב מסוים עזב הקטין את המקום שבה ישבה החבורה והלך לבדו על הטיילת, שם פגש את קרפ, את אשתו שרה ובתו אנטליה שישבו על אחד הספסלים בטיילת.

בכתב האישום נכתב כי הקטין פנה אל אריק וביקש ממנו ש"יסדר לו" את אחת הנשים שהיו עמו. משפחת קרפ עזבה את המקום בתגובה, והקטין קרא לשני הנאשמים האחרים. אחד הנאשמים אחז באשתו של קרפ והטיח אותה אל הרצפה, ונאשם אחר דחף בתו. עקב כך, נחבלה האישה בידה והבת נפלה על הקרקע. האם אמרה לבת כי ידה נשברה וכי תימלט מהר מהמקום ותזעיק עזרה. הבת הצליחה להימלט ורצה בצעקות לעזרה אל כיוון החוף.

אשתו של קרפ הצליחה להימלט מהמקום אף היא, הצטרפה אל בתה והשתיים רצו אל עבר החוף זועקות לכל עבר לעזרה. לאחר הימלטותן, הנאשמים המשיכו ותקפו בצוותא את קרפ, כשהם חובטים בו מכות קשות ונמרצות בכל גופו. הם לא חדלו מההכאה גם כאשר איבד את הכרתו.

בשלב מסוים קראה קטינה שהיתה עם הנאשמים שיפסיקו, ובתגובה אחד מהם הכה גם אותה. הנאשמים לא חדלו מהתקיפה, אלא לאחר ששמעו קולות של אנשים אשר הגיעו מן החוף לעזרה ואז עזבו את קרפ החבול והמדמם. הנאשמים והאחרים נמלטו מהחוף, נכנסו אל רכביהם, ונסעו מהמקום אל יער חורשים, שם המשיכו לשתות ולרקוד לצלילי מוזיקה.

סעיף תקדימי

בתוך כך, בבית משפט השלום בעיר עמדו לדין ארבעה נאשמים בגין אי מניעת פשע, והפרת חובת הצלה והושטת עזרה, וכן חיילת אשר הואשמה בגין אי מניעת פשע. החיילת תשמש כעדת תביעה נגד שאר הנאשמים. מדובר באישום תקדימי, על פי חובת הצלה והושטת עזרה, על פי חוק לא תעמוד על דם רעך, שנחקק בשנת 1998. הם מואשמים כי בכל אותה עת שבה היכו הנאשמים ברצח את קרפ, הם התבוננו בנעשה ולא נקטו שום אמצעי סביר כדי למנוע את התקיפה.

בכתב האישום נכתב כי "במעשיהם אלו לא מנעו הנאשמים את הפשע שאותו ביצעו האחרים, לאחר שידעו כי האחרים זוממים לבצע פשע. הנאשמים נמנעו מלהושיט עזרה לאריק, לשרה ולאנטליה אשר נמצאו לנגד עיניהם בסכנה חמורה ומיידית לחייהם ולשלמות גופם ובריאותם, כאשר לאל ידם היה להושיט את העזרה מבלי להסתכן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully