וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "להשוות שכר בנקאים לשחקני פוטבול"

סוכנויות הידיעות

15.9.2009 / 8:58

נשיא ארה"ב בראיון לערוץ בלומברג ציין כי למרות ההתייצבות, הכלכלה עדיין נמצאת במצב עדין וזקוקה לתמיכה ממשלתית וכי "עלינו להיזהר שלא ניקח את הקביים מוקדם מדי"

שוק העבודה האמריקאי מגיע בימים אלה לתחתית, שעה שקצב קיצוצי המשרות מאט, וכלכלת ארה"ב מתחילה לצמוח שוב - כך אמר נשיא ארה"ב, ברק אובמה, בראיון לערוץ חדשות הפיננסים בלומברג לרגל יום השנה לקריסת ליהמן ברדרס. אובמה הזהיר כי למרות התייצבות הכלכלה, אסור להסיר את התמריצים הכלכליים בשלב כה מוקדם של ההתאוששות.

אובמה התייחס בדבריו גם לתוכניתו להוביל רפורמה ברגולציה על המערכת הפיננסית השנה, במטרה למנוע משבר דומה נוסף, ואמר כי "אעשה כל שאוכל כדי להילחם במאמציה של תעשיית הבנקאות להילחם בסעיפי הרפורמה", בהם הקמתה של סוכנות ממשלתית להגנת המשקיעים במכשירים פיננסיים.

"אני מאד אופטימי בנוגע ליכולתנו לחוקק חוקים שימנעו הישנות של משבר כזה", אמר אובמה. עם זאת, ציין נשיא ארה"ב כי הוא מתנגד להטלת מגבלות ממשלתיות על שכר הבכירים במגזר הפיננסים, למרות הכעס הציבורי על הבונוסים שקיבלו בכירי הבנקים גם בשעה שהחברות שבראשן עמדו רשמו הפסדים.

"למה שנטיל מגבלות על שכרם של הבנקאים הבכירים בוול סטריט, אבל לא על שכרם של היזמים בעמק הסיליקון או שחקני הפוטבול בליגת ה-NFL?", אמר אובמה.

אובמה התייחס בראיון לסימנים הראשונים כי הכלכלה האמריקאית מתחילה להתייצב, בהם שיפור בנתוני הייצוא והייצור והאטה בקצב אובדן המשרות בשוק העבודה, וציין כי למרות ההתייצבות הכלכלה עדיין נמצאת במצב עדין וזקוקה לתמיכה ממשלתית. "אני לא חושב שכבר יצאנו מהמשבר. עלינו להיזהר שלא ניקח את הקביים מהחולה מוקדם מדי", אמר אובמה, שציין כי זאת הטעות שעשה הממשל האמריקאי במהלך השפל הגדול. בראיון נפרד לערוץ חדשות הפיננסים cnbc, אמר אובמה כי למרות זאת הוא מתנגד לחבילת תמריצים נוספת לעידוד הצמיחה בנוסף לזו שהעביר הקונגרס בפברואר, בסך 787 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully