וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מחירי דירות היוקרה בישראל יעלו"

מאת אריק מירובסקי

14.9.2009 / 23:35

כך עולה מסקר שערכה פירמת Deloitte בריטמן אלמגור זהר. הבכירים מאמינים כי מחירי הדירות בארה"ב יעלו, וכי דמי השכירות בתל אביב יישארו יציבים בזמן בקרוב

מחירי דירות היוקרה בישראל יירדו, ואילו דמי השכירות בתל אביב לא יעלו. שוק ההון יתאושש וכדאי להתחיל לשים לב לשוק הנדל"ן האמריקאי, מפני שהוא עושה סימנים ראשונים של התאוששות - כך סבורים בכירי חברות הנדל"ן, שהשתתפו בסקר החצי שנתי של פירמת ראיית החשבון Deloitte בריטמן אלמגור זהר, לגבי המגמות והתחזיות בענף ל-2010.

רק חלק קטן מהסקר מוקדש לנעשה בישראל, וממנו עולה כי רוב בכירי הענף (57.9%) מאמינים כי בשנה הקרובה לא יחול כל שינוי במחירי השכירות למגורים בתל אביב. זאת בעוד ש-31.6% מעריכים כי שכר הדירה יעלה בלא יותר מ-10%, ו-10.6% מהנשאלים צופים ירידה של יותר מ-10%.

בסקטור הנדל"ן המסחרי צופים 26.3% מבכירי ענף הנדל"ן ירידה של עד 10% במחירי השכירות של המשרדים בתל אביב. מנגד, 47.4% מהנשאלים מעריכים שהמחירים יישארו כפי שהם.

רוב בכירי הענף (52.7%) צופים מגמת ירידה של יותר מ-10% במחירי דירות היוקרה בישראל, בעוד ש-31.6% מעריכים כי לא יחול שינוי במחיריהן. לעומתם 15.8% צופים כי מחירי הדירות עשויים לעלות ביותר מ-10%.

"המשבר שינה את יעדי ההשקעה המועדפים"

68% מהנשאלים גם סבורים ששוק ההון יתחיל להתעורר ומעריכים כי בשנה הקרובה יותר משש חברות נדל"ן ינפיקו הון או אג"ח בבורסה בתל אביב. 36.8% מהמשיבים מביעים אופטימיות זהירה ומעריכים כי יונפקו שש-עשר חברות נדל"ן במהלך תקופה זו, ו-31.6% צופים כי יונפקו יותר מ-11 חברות.

רו"ח אמיתי ובר, ראש מגזר הנדל"ן ב-Deloitte בריטמן אלמגור זהר מציין כי "המשבר טרף את הקלפים ושינה את יעדי ההשקעה המועדפים על ידי משקיעי הנדל"ן הבכירים.

אם נדמה היה כי מדינות BRIC (ברזיל, רוסיה, הודו וסין) הן היעדים המועדפים להשקעה, ניתן לראות כי בעקבות המשבר מופנה הזרקור גם לעבר שווקים אחרים, אשר לא היו על המפה הנדל"נית עד פרוץ המשבר הנוכחי".

ובר מציין כי "ניתן לראות את ההזדמנויות בחלק מהפעילות הנדל"נית שמתרחשת בארה"ב. סקטור המגורים של ארה"ב כבר כמעט שנוגע בתחתית: צניחת המחירים, ריבית המשכנתאות הנמוכה ותוכנית התמריצים של ממשל אובמה מחזירות אנשים לשוק הדיור ומעודדות עסקות. ההוכחה לכך היא תחילת מגמת עלייה בבנייה ומכירה של בתים חדשים ברבעון האחרון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully