וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפריחים השממה: טרה תעביר מפעל סמוך לנתיבות

מאת אורה קורן

14.9.2009 / 23:35

החברה תקבל מהמדינה מענק בהיקף של 20% מההשקעה במעבר כחלק מתוכנית התמיכות החדשה של משרד התמ"ת. טרה תעסיק 500 עובדים באתר החדש, הסמוך לעיר נתיבות

ועדה בין-משרדית בראשות מנהל מרכז ההשקעות במשרד התמ"ת, חזי צאיג, אישרה השבוע את בקשתה של טרה, שבבעלות החברה המרכזית למשקאות (קוקה קולה ישראל), להעתקת מפעל לייצור חלב, מעדנים וגבינות מתל אביב לאזור התעשייה פארק נועם הסמוך לנתיבות.

היקף ההשקעה של טרה במעבר הוא 515 מיליון שקל, וגובה המענק שלו תהיה זכאית החברה הוא 20% מהיקף זה. החברה התחייבה להעסיק 500 עובדים באתר החדש. טרה תיכננה את המעבר במשך יותר מחמש שנים, אך עד כה לא יצאה התוכנית לפועל.

במאי 2009 נכנסה לתוקף תוכנית תמיכות חדשה במרכז ההשקעות, בתיאום עם משרד האוצר. התוכנית נועדה למשוך מפעלי עוגן גדולים לפריפריה.

טרה היא החברה הראשונה - מחמש, לכל היותר - שתהנה מהמסלול הזה. בטרה אומרים כי מטרת המעבר למיקום החדש היא להרחיב את מערכי הייצור של החברה תוך השקעה בציוד חדש ומתקדם יותר שייעל את תהליכי הייצור ויגדיל את תפוקת המפעל.

שר התמ"ת, בנימין בן-אליעזר, אמר בעניין: "עם כניסתי לתפקיד הצבתי בראש סדר העדיפות של המשרד את פיתוח הפריפריה והמאבק באבטלה. חברה מענף המשקאות והמזון שמבצעת מגה השקעה כדוגמת טרה תביא ליצירת מקומות עבודה טובים ויציבים למשך שנים רבות. אני סבור שלראשונה ניתנה הזדמנות רצינית לפיתוח אזור נתיבות, ומשרד התמ"ת על יחידותיו השונות ימשיך לקדם את האזור כולו".

צאיג עם אישור המעבר: "מדובר במפעל עוגן שמביא בשורה חדשה לאזור שהיה שומם ונטוש במשך שנים רבות. ההשקעה תביא להעסקתם של כ-500 עובדים באופן ישיר ועוד כ-1,500 עובדים באופן עקיף. מניסיוננו, כניסת מפעל עוגן לאזור תעשייה תביא בעקבותיה לכניסת מפעלים נוספים שימלאו אותו. 'מסלול מחוללי שינוי' שיזמה הממשלה באמצעות משרד התמ"ת לאור המשבר העולמי הוא אחד הכלים החשובים לטיפול בתחום התעסוקה בפריפריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully