וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל יפרסם מכרז ליסינג ל-4,000 מכוניות

מאת דניאל שמיל

14.9.2009 / 23:35

המכרז יפורסם בנובמבר והיקפו יהיה קטן מכפי שתוכנן. נראה כי מכוניות האלופים לא ייכללו במכרז ויירכשו במסגרת חוזה רכש קיים

במשרד הביטחון ובצה"ל החליטו לפרסם בנובמבר מכרז ליסינג חדש לצבא, שבמסגרתו יוחכרו 4,000 מכוניות. ההחלטה להמשיך בשיטת הליסינג התקבלה לאחר דחייה של שנה ובחינת חלופות שונות. עם זאת, הוחלט לפרסם מכרז בהיקף קטן יותר מכפי שתוכנן בתחילה.

מכרז הליסינג הראשון של צה"ל פורסם ב-2006 ובמסגרתו נחכרו מאלבר ומניו קופל (כיום שלמה סיקסט) 7,000 מכוניות. המכרז פורסם כשהתחרות בין חברות הליסינג היתה בשיאה, והוא נחשב ליוקרתי מאוד. כתוצאה מכך זכה צה"ל למחירים טובים.

ב-2008 גובש מכרז נוסף, הפעם בהיקף של 10,000 מכוניות. ואולם המשבר הפיננסי ועליית המחירים בענף הביאו לדחייתו. משיחות שניהלו במשרד הביטחון עם ראשי ענף הליסינג, התברר כי המחירים במכרז יהיו גבוהים במיוחד. המכוניות המשמשות את הצבא נוסעות מרחקים ארוכים יחסית - 40 אלף קילומטרים בשנה בממוצע - ונחשבות מועדות יותר לתאונות.

במשרד הביטחון נקטו פתרונות זמניים. בין השאר נשכרו מכוניות, הוארכו בשנתיים חוזי הליסינג עם אלבר, ותוחזקו מכוניות מיושנות שנותרו בבעלות הצבא. במקביל נשקלו פתרונות שונים, בהם מעבר לליסינג ישירות מיבואני הרכב או רכישה של מכוניות.

בצה"ל עומדים לרכוש בקרוב גם מכוניות אלופים חדשות. ל-TheMarker נודע כי משרד הביטחון ויתר על כוונתו לכלול את מכוניות האלופים במכרז הליסינג, ונראה כי הן יירכשו במסגרת חוזה רכש קיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully