וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזק תאפשר גלישה במהירות 30 מגה-ביט

מאת אמיתי זיו ואיילה צורף

14.9.2009 / 23:35

בזק השיקה אתמול שירותים נוספים שיינתנו באמצעות תשתית התקשורת החדשה NGN - בהם שיחות טלפון באיכות גבוהה, גישה לקו הפרטי מהמחשב ואחסון קבצים ברשת

"אנו מודיעים על השקת אפשרויות גלישה באינטרנט במהירויות חדשות, של 20 ו-30 מגה-ביט לשנייה, באמצעות רשת ה-NGN" - כך אמר אתמול מנכ"ל בזק אבי גבאי בכנס בזק אקספו שהתקיים בגני התערוכה בתל אביב. "ביוני 2009 השקנו חיבור לאינטרנט במהירויות של 10 ו-15 מגה-ביט, ואנו רואים שם ברכה - עם 10,000 מנויים חדשים עד היום. לקוחות רוכשים את חבילות הגלישה האלה, ואנו מגדילים את המהירויות כדי שהלקוחות ימשיכו לרכוש אותן", הוסיף.

העלות של חבילות האינטרנט החדשות של בזק תהיה 260 שקל בחודש למהירות גלישה של 20 מגה-ביט בשנייה, ו-400 שקל בחודש למהירות של 30 מגה-ביט בשנייה. מחירים אלה כוללים רק את התשתית שתספק בזק, ולא את התשלום לספק. ספקיות האינטרנט עדיין לא הודיעו מה יהיה התעריף שיגבו מהלקוחות על גלישה במהירויות החדשות.

רשת ה-NGN היא פרויקט התשתית הגדול ביותר המתבצע בשוק התקשורת הישראלי זה שנים רבות, ובמסגרתו תחליף בזק את רשת התקשורת שלה ברשת חדשה המכונה NGN) (Next Generation Network), בהשקעה של כ-2 מיליארד שקל. בתום המהלך, שיסתיים בעוד כשלוש שנים, תוחלף הרשת האנלוגית של בזק ברשת המבוססת כולה על תקשורת IP (Internet Protocol). לדברי גבאי, הרשת החדשה כבר מגיעה ל-220 אלף לקוחות ולפרישה ארצית של 12% - ממטולה, דרך תקוע במדבר יהודה ועד אילת.

היתרון הגדול שתציע רשת ה-NGN הוא במעבר לטכנולוגיית VDSL בגלישה באינטרנט, המאפשרת להגיע למהירות גלישה של 50 מגה-ביט לשנייה, ואף יותר. גם בתחום הטלפוניה תאפשר הרשת להעניק שירותים מתקדמים, כמו שיחות טלפון באיכות גבוהה (HD), גישה לטלפון מהמחשב (Soft Phone), פאנטון בטלפון הקווי (בחירת צליל החיוג שישמע המתקשר בזמן ההמתנה), שירותי מרכזייה וירטואליים, קבלת כמה שיחות באותו הקו במקביל ואפילו גישה לתא הקולי ממסך הטלוויזיה.

הרשת החדשה תאפשר לבזק להיפטר ממרכזיות שהיא מפעילה כיום במרכזי הערים. מכירת הנדל"ן היקר הזה תשמש למימון פרישת הרשת. מימון נוסף יגיע ממכירת קווי הנחושת המשמשים ברשת הישנה; בזק לא תזדקק להם יותר, היות שהרשת החדשה מבוססת על סיבים אופטיים.

לא רק אינטרנט

בנוסף לאינטרנט המהיר, השיקה אתמול בזק כמה מהשירותים החדשים שמאפשרת רשת ה-NGN. אחד מהם הוא ה-- NDISK דיסק קשיח המספק פתרון אחסון ללקוחות על גבי הרשת, מבלי שהלקוח יצטרך להחזיק דיסק קשיח גדול בביתו.

גם בתחום הטלפוניה תציע בזק שירותים חדשים, באיכות שמע טובה יותר (IP). ללקוחות העסקיים תציע בזק שירותים כמו ציר תקשורת מבוסס IP - סיב אופטי המאפשר לחבר אליו שלוחות רבות באיכות שמע טובה יותר מזו הקיימת כיום, וליהנות משירותים נוספים כמו גישה מרחוק לקו הטלפון.

"את השירותים הכי מעניינים שנציע ברשת החדשה יספקו חברות אחרות - ואנחנו רק נדאג לספק להן וללקוחות את הרשת הכי טובה שאפשר", הסביר אתמול גבאי. הוא הדגיש כי "בזק לא רואה עצמה כספק התוכן היחיד על גבי הרשת שלה".

בתשובה לשאלה על המתחרה HOT, שהכריזה באחרונה על כוונתה להשיק רשת מהירה דומה, אמר גבאי: "זה מאד משעמם להיות מונופול. אנחנו שמחים שיש לנו מתחרים. המטרה שלנו היא להיות יותר מהירים ויותר טובים מהם. מהירות הגלישה הממוצעת של לקוחות בזק גבוהה באופן משמעותי מזו של המתחרים".

"המהפכה עוד לפנינו"

"זהו פרויקט התקשורת החשוב ביותר במשק הישראלי במאה ה-21", הצהיר יו"ר בזק שלמה רודב. "ללא ההשקעה ב-NGN, ישראל היתה מידרדרת לתחתית הרשימה העולמית מבחינת תשתיות התקשורת שלה. אנו עושים הכל בלי לקבל עזרה ממשלתית, תוך אספקת שירות טוב ללקוחות והצפת ערך לבעלי המניות".

עם זאת, הוסיף רודב: "המהפכה המשמעותית עדיין לפנינו. עולם התקשורת כפי שאנו מכירים אותו כיום משתנה".

רודב פרש בפני באי הכנס את חזונו לגבי עתידה של רשת ה-NGN: "הרשת שלנו תהיה כזו שכל מרכיביה יהיו מבוססי IP. העברת הקבצים באמצעותה תהיה דינמית, ולא תבדיל בין טכנולוגיות התשתית. הרשת תדע לתקשר עם כל מכשירי הקצה, כי התוכן יהיה חוצה מסכים ויתאים מראש למכשירי כף, טלוויזיה ולמסכי המחשב.

"בעולם ה-NGN יהיה מספר קטן של שחקנים גדולים כמונו, ומספר רב מאד של שחקני נישה", הוסיף רודב. "תוכנות ואחסון יינתנו ללא התקנת חומרה".

המטרה של כחלון: קידום התשתיות

"שמתי לי למטרה את קידום התשתיות בישראל, ולכן אני מברך את בזק על השקת הרשת החדשה", אמר שר התקשורת משה כחלון בכנס של בזק. "שמעתי שבניסוי שערכתם הצלחתם להגיע גם למהירות גלישה של 100 מגה-ביט לשנייה, ואני מאחל לכם הצלחה רבה בכך.

"ענף התקשורת יודע לצמוח גם במיתון, כאשר כל השוק מפחית השקעות", הוסיף כחלון. ב-2008 צמח שוק התקשורת ב-4% כמעט, והכניס למדינה כ-30 מיליארד שקל - כמעט 5% מהתל"ג. לא מדובר בתעשיות ביטחוניות, ועדיין יש לכך השפעה משמעותית מבחינה כלכלית.

לדברי כחלון היתרון של רשת ה-NGN אינו רק טכנולוגי, אלא חברתי. "הרשת החדשה מסמנת את הקידמה והיא מפתח לשוויון הזדמנויות כלכלי. אני מגיע ליישובי הפריפריה ושומע על גני ילדים או בתי אבות שאין בהם חיבור לאינטרנט. קידמה טכנולוגית תאפשר לכל ילד להגשים את חלומותיו".

עוד אמר כחלון כי באחרונה נפגש עם שר התחבורה ישראל כץ, כדי לקדם פרויקט שבו יונח ציר תקשורת מהיר במקביל לכל חפירה של תשתית תחבורה בישראל. הוא אף אישר לחברת החשמל ולפרטנר לבצע ניסוי באינטרנט מהיר על גבי תשתיות חברת החשמל, כדי לקדם את הטכנולוגיה ואת התחרות בתחום.

"אני מאמין שאנו צריכים לפשט ולהקל כמה שיותר את הרגולציה", הוסיף כחלון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully