וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מקווה לפסגה משולשת בשבוע הבא"

15.9.2009 / 11:58

ראש הממשלה והשליח האמריקאי המיוחד דנו בדרישה להקפיא את הבנייה בהתנחלויות, לרבות במזרח ירושלים. מיטשל: "מקווה שנגיע להבנות". נתניהו: "לא בכל מחיר"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: לירז ליבנה)

ראש הממשלה בנימין נתניהו והשליח האמריקני ג'ורג' מיטשל נפגשו היום (שלישי) בירושלים. בפתח הפגישה אמר מיטשל כי הוא "מקווה שיהיה ניתן להגיע לסיכומים שיאפשרו פגישה משולשת בין נתניהו, אובמה ואבו מאזן". נתניהו אמר בפתח הפגישה כי "אנחנו מושיטים יד לפלסטינים בחיפוש אחר השלום. אנו מקווים לשגשוג ולביטחון באזור שלנו".

השניים דנו בדרישה האמריקאית להקפאת הבנייה בהתנחלות. כמו כן, ינסו השניים לסכם את הפרטים לקראת העצרת הכללית של האו"ם שתיפתח ב-23 בספטמבר. ארה"ב מעוניינת כי במסגרת העצרת תתקיים פסגה משולשת של נתניהו, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ונשיא ארצות הברית ברק אובמה ושבה יודיעו הצדדים על חידוש המשא ומתן .

בשבוע שעבר פורסם כי אבו מאזן מסרב לפגוש את נתניהו ומתנה זאת בהקפאה מלאה של הבנייה בהתנחלויות ובמזרח ירושלים. האמריקאים מקווים שהפגישה היום בין נתניהו ומיטשל תסלול את הדרך לקראת הפגישה המשולשת.

רמז לתוכן הפגישה היום ניתן למצוא בדברים שאמר אמש נתניהו במהלך סקירה מדינית לפני ועדת החוץ והביטחון של הכנסת. לדברי נתניהו, "היתה בקשה שלא נבנה בכלל, הבהרנו שנבנה 2,500 יחידות דיור. אמרתי לאמריקאים שנשקול את צמצום היקף הבנייה, נאזן בין הרצון לעשות מחווה כדי לקדם משא ומתן להשקת תהליך מדיני לשלום, לבין הצורך לאפשר חיים נורמליים לתושבי יהודה ושומרון. גם מבני ציבור נמשיך לבנות". עוד אמר ראש הממשלה כי "צמצום הבנייה יהיה לתקופה מוגבלת ואין עדיין הסכמה על פרק הזמן. הפלסטינים ציפו לעצירה מוחלטת של הבנייה, להקפאה. ברור שזה לא יהיה". לגבי ירושלים אמר נתניהו כי "ירושלים היא לא התנחלות והבנייה בה תימשך כרגיל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully