וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוולסטריט הסתיים בעליות

ניר צליק

14.9.2009 / 23:15

דאו ג'ונס התחזק ב-0.2% ל-9,627 נקודות, נאסד"ק עלה ב-0.5% ל-2,092 נקודות ו-S&P 500 הוסיף 0.6% ל-1,049 נקודות

המסחר בוול סטריט הסתיים בעליות שערים, אחרי שחששם של המשקיעים מפני מלחמת סחר בין ארצות הברית, על רקע העלאת המיסים על צמיגים המיובאים מסין לארצות הברית ב-35%, התפוגג.

דאו ג'ונס התחזק ב-0.2% ל-9,627 נקודות, נאסד"ק עלה ב-0.5% ל-2,092 נקודות ו-S&P 500 הוסיף 0.6% ל-1,049 נקודות.

בשוק הסולידי, מחירי איגרות חוב לעשר שנים של ממשלת ארצות הברית ירדו והתשואה עליהן עלתה ב-0.063% ל-3.406%.

נשיא ארה"ב ברק אובמה אמר במסגרת נאום מיוחד לרגל יום השנה לקריסתו של ליהמן ברדרס, כי המצב בשווקים הפיננסיים השתפר מאז קרס בנק ההשקעות ליהמן ברדרס, אך "אסור שהנורמליות תוביל לשאננות". אובמה הדגיש את חשיבות הרגולציה על השווקים וקרא לקונגרס להעביר את הרפורמה המתוכננת של הממשל ברגולציה על המגזר הפיננסי כבר השנה.

אובמה פנה גם לאלו שהתעלמו מלקחיו של המשבר הפיננסי והזהיר אותם כי "משלמי המסים לא יהיו שם כדי להציל אתכם בפעם הבאה. למרבה הצער ישנם אנשים במגזר הפיננסיים שבמקום להבין את הלקחים של קריסת ליהמן והמשבר שממנו אנחנו עדיין מתאוששים, בוחרים להתעלם מהם. לאלו אני רוצה לומר: אנחנו לא נחזור לימים של התנהגות חסרות אחריות, שבהם יותר מדי אנשים הונעו רק על ידי תיאבון לרווח מהיר ובונוסים מנופחים".

שנה לאחר קריסת ליהמן, 7 מתוך 10 אמריקאים לא מאמינים בצעדים שנקט הממשל הפדרלי לבלימת המשבר החמור ביותר שידעה ארה"ב מאז השפל הגדול - כך עולה מסקר שערכה סוכנות הידיעות אי-פי בתחילת החודש, בשיתוף עם מכון המחקר GfK. לפי הסקר, 80% מהאמריקאים תיארו את מצב הכלכלה האמריקאית כקשה. מחצית מהנשאלים אמרו כי צמצום הגירעון התקציבי צריך להיות בעדיפות עליונה עבור ממשל אובמה, לפני שהוא מגדיל את הוצאותיו על רפורמה במערכת הבריאות, על החינוך או על איכות הסביבה.

על רקע הקופקסון - טבע בירידות

בחברות האמריקאיות, ספרינט נקסטל מעוררת עניין על רקע דיווחים כי דויטשה טלקום עשויה להגיש הצעה לרכישת החברה.

יאהו מכרה את יתרת אחזקותיה בחברת עליבאבא.קום, מפעילת אתר המסחר המקוון הגדול ביותר בסין, ב-1.17 מיליארד הונג קונג (151 מיליון דולר), לפי מידע שהגיע לבלומברג. יאהו רכשה את מניות עליבאבא.קום בהנפקה הראשונה של החברה הסינית והיא מחזיקה עדיין ב-40% ממניות עליבאבא גרופ הולדינג, החברה האם של עליבאבא.קום. יאהו, הבעלים של מנוע החיפוש השני בגודלו בארה"ב, מוכרת את המניות לאחר ששוויין הוכפל כמעט פי 4 מתחילת השנה, ובמחיר הגבוה ב-47% ממחיר הרכישה שלהן בהנפקה. המכירה תסייע להגביר את הסחירות של מניות עליבאבא.קום בבורסה, אמר דובר החברה.

יצרנית הציוד הרפואי ג'ונסון אנד ג'ונסון נמצאת במגעים להורדת מחיר העסקה לרכישת יצרנית התרופות האירית אלאן, כך נמסר לרויטרס ממקור מקורב למשא ומתן. ג'ונסון אנד ג'ונסון הסכימה ביולי לשלם מיליארד דולר עבור נתח של 18.4% באלאן ו-500 מיליון דולר נוספים עבור השליטה בתרופות הנסיוניות של אלאן באלצהיימר.

במניות הישראליות, חברת מיילן, החברה הגנרית השנייה בגודלה בארה"ב, הודיעה כי הגישה לרשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA) בקשה לאשר גירסה גנרית של התרופה קופקסון, תרופה מקורית שפותחה על ידי חברת טבע לטיפול במחלת הטרשת הנפוצה. מיילן הגישה את הבקשה על בסיס שיתוף הפעולה שלה עם חברת נטקו ההודית שמשווקת גרסה גנרית של קופקסון בהודו. קופקסון הוא המוצר הגדול ביותר של טבע. מכירות הקופקסון בארה"ב גדלו ב 32% ברבעון השני של 2009 בהשוואה לרבעון המקביל לו ב-2008 והסתכמו ב-438 מיליון דולר. המכירות בעולם כולו עלו ב-21% ברבעון השני של 2009 בהשוואה לרבעון המקביל לו ב-2008, והגיעו ל-682 מיליון דולר. קופקסון אחראי, לפי הערכות, ל-20% עד 25% מרווחיה של טבע.

אחרי 5 שנות מסחר בוול סטריט, היום היה יום המסחר הראשון של מניית נס טכנולוגיות בבורסה של תל אביב. הרישום הכפול יאפשר למשקיעים הישראלים והאירופאים לסחור במניית החברה בשעות פעילותם הרגילות, ויאפשר למשקיעים מכל העולם לסחור במניה 13 שעות רציפות. כמו כן בעקבות ההחלטה המניה תזכה ליום מסחר נוסף בתל אביב.

פאנדטק, העוסקת בפתרונות סליקה ועיבוד תשלומים אוטומטיים, תספק לבנק אוף אמריקה מערכת תשלומים גלובלית אשר תהווה את הבסיס התשתיתי לדור הבא של שירותי ומוצרי בנקאות און-ליין של הבנק. לפי הערכות בשוק, שווי העסקה מסתכם במספר מיליוני דולרים בשלב הראשון ועשוי לגדול בהמשך, על בסיס חוזה רב שנתי.

טאואר, יצרנית השבבים ממגדל העמק, דיווחה היום כי קיבלה עודפי ביקוש של 5.3 מיליון דולר (33%) ממשקיעים מוסדיים להשקעה בהון העצמי של החברה, בתנאים דומים להשקעה על סך 15.8 מיליון דולר שביצעה החברה לפני שבועיים. במסגרת העסקה, ההקצאה למשקיעים תהיה על סך 5.36 מיליון מניות, במחיר של 3.73 שקלים למניה, המהווה מחיר הגבוה ב-4% ממחיר הסגירה של מניית החברה אתמול בבורסה בתל אביב.

כמו כן, יוקצו אופציות הניתנות למימוש במשך פחות משנתיים ל-1.34 מיליון מניות רגילות של החברה, עם תנאים זהים לאלו של סדרת אופציות 6 של החברה הנסחרת בתל אביב, כך שלמעשה, בגילום האופציות, מדובר בדיסקאונט על מחיר השוק של המניה.

חדשות טובות למשקיעי אורכית. החוזה של אורכית בהודו עם BSNL הפך כעת לרשמי. אורכית דיווחה כי היא זכתה בפרויקט לאספקת מוצר ה-CM-4000 דרך חוזה OEM, כאשר בשלב הראשון היא צפויה לרשום הכנסות של כ-4 מיליון דולר בגין הפרויקט. בסך הכל, עשויה אורכית לרשום ואורכית עשויה לרשום הכנסות של כ-20 מיליון דולר בגין הפרויקט, שאמורות להתפרש על כשנה.

גיוון אימג’ינג הודיעה היום על תוצאות חיוביות ומעודדות מניסוי שנערך בישראל אשר מטרתו היתה מתן תוקף לתכולות החדשות של הדור השני של גלולת ה PillCam Colon ושל המערכת כולה. כמו כן, החברה הודיעה כי יש בידיה CE Mark המאפשר את מכירת הגלולה במדינות השוק המשותף באירופה. הניסוי שעל תוצאותיו מדווחת החברה נערך ב-5 בתי חולים בישראל, ב-98 נבדקים השייכים לקבוצת סיכון, או כאלו שדיווחו על סימפטומים של מחלות במעי הגס. בדומה לגלולות ה- PillCam האחרות, שימוש ב-PillCam Colon 2 אינו מצריך טשטוש, צנרור או דחיסת אויר לגוף הנבדק במהלך הבדיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully