וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעזה יותר בטוח? ירידה במקרי הרצח

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

14.9.2009 / 14:20

משטרת עזה פרסמה דו"ח לפיו בחודשים הראשונים של השנה אירעו בעזה 27 מקרי רצח בלבד, המספר הנמוך ביותר בשנים האחרונות. ההסבר: חיזוק שלטון החוק ברצועה

האם ממשלת חמאס מצליחה להשליט חוק וסדר ברצועת עזה? דו"ח שפרסמה היום (שני) מחלקת הרישום הפלילי באגף החקירות של משטרת רצועת עזה מעלה כי חמאס הצליח להפחית את כמות מעשי הרצח ברצועת עזה. על פי הדו"ח, בשבעת החודשים הראשונים של שנת 2009 אירעו 27 מקרי רצח ברצועה – מספר נמוך באופן דרמטי בהשוואה לשנים שעברו.

לטענת כותבי הדו"ח, הסיבה המרכזית להפחתת מספר מעשי הרצח היא חיזוק תחושת הביטחון ברחובות הרצועה וחיזוק שלטון החוק על ידי המשטרה הפלסטינית, תוך שיתוף פעולה עם יתר מנגנוני הביטחון. הדו"ח מציג גם נתונים אודות אירועים פליליים אחרים ברצועה וטוען כי מרביתם היו מעשי שוד.

מנתוני משטרת חמאס לא ברור אם היא מנתה גם את החמושים הפלסטינים שנהרגו בעימותים עם משטרת חמאס או רק פלסטינים שנרצחו על רקע פלילי.

מהדו"ח עולה כי בניגוד לחודשים ינואר-פברואר, שבהם נרשם המספר הנמוך ביותר של אירועים פליליים (200 ו-248 בהתאמה), חודש יולי הוא החודש שבו אירעו מרבית האירועים הפליליים בשנה האחרונה (694 אירועים). על פי הדו"ח, בתחילת השנה אירעו מעט מאד אירועים פליליים בשל מבצע "עופרת יצוקה", דבר שהקשה על ביצוע פשעים.

  • עוד באותו נושא:
  • חמאס
  • רצח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully