וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך בידודו של יגאל עמיר בכלא

גלעד גרוסמן

14.9.2009 / 13:51

רוצח ראש הממשלה יצחק רבין יישאר לפחות חצי שנה נוספת בבידוד. זאת לאחר שביהמ"ש דחה את בקשתו לעבור לאגף תורני רגיל. שישקול "פניה לדרכים ראויות"

בית משפט המחוזי בנצרת האריך היום (שני) לבקשת השב"ס את הארכת ההפרדה של יגאל עמיר לשישה חודשים נוספים. עמיר, שנתון בהפרדה מאז דצמבר 1995 מרצה את עונשו בבית הסוהר שיטה. לטענת השב"ס יש לשמור אותו בהפרדה "לשם שמירה על ביטחון המדינה" וזאת על פי חוות דעת של גורמי ביטחון. כמו כן, לטענתם קיים חשש שאם הוא יועבר לאגף עם אסירים נוספים נשקפת סכנה לחייו.

עמיר ביקש בשבוע שעבר לשחרר אותו מההפרדה בה הוא מוחזק ולעבור לאגף התורני בבית הכלא איילון. במסגרת תנאי מעצרו של עמיר הוא מועבר מעת לעת לבתי כלא שונים, ובכולם הוא מוחזק בהפרדה, בימים אלו כלוא עמיר בבית הסוהר "השיטה" בצפון הארץ.

עמיר טען שהוא מופלה לרעה ביחס לאסירים ביטחוניים אחרים ואף ביחס לאסירי חמאס וכי מצבו הבריאותי והנפשי מתדרדר. הוא ביקש לאפשר לו להשתלב באגף שומרי המסורת בכלא ולאפשר לו להתפלל במניין. השופט ציין כי תקופת ההפרדה בת 15 השנים שנגזרה על עמיר היא ארוכה ואין להקל בכך ראש.

"יש להקפיד על צלם אדם באשר הוא גם כאשר מדובר במעשה חמור ביותר, קשה ונפשע הראוי לכל הוקעה ולכל גינוי כפי מעשה הנאשם", כתב השופט יצחק כהן בהחלטתו. עם זאת הוא ציין שעמיר מקבל טלפונים מקרובי משפחה, זוכה לביקורים ואף להתייחדות ומקבל זכויות עדיפות מאסירים ביטחוניים אחרים. השופט קיבל את טענת השב"ס לפיה "עמיר מנסה להפיץ את משנתו הקשה והאלימה תוך גיבוי אידיאולוגי וערכי על פי טעמיו המעוותים, בקרב קהל אוהד שחלקו אף בגדר חשוד בפעילות טרור".

כהן כתב גם שעמיר מנסה להוציא אל הפועל את משנתו האלימה: "האמור זועק להפרת הסדר הציבורי, אלימות וחשש לפגיעה בשלום הציבור". בנוסף, קבע השופט כי במאזן הראוי בין זכות הפרט של עמיר שנפגעה בהפרדה, לבין האינטרס הציבורי, מצדיק את הפרדתו לחצי שנה נוספת. הוא הוסיף שראוי שעמיר ישקול "פניה לדרכים ראויות" במיוחד בהתחשב שאנחנו נמצאים בימים הנוראיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully