וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ: "מאבק הרשויות מתבצע על גב הילדים"

14.9.2009 / 11:21

השופטת עדנה ארבל מתחה ביקורת בבג"ץ על ההשבתה שביצע מרכז השלטון המקומי במערכת החינוך. נציגי השלטון המקומי: "עדיין לא התקבלה החלטה לגבי שביתה עתידית"

בג"ץ מתח היום (שני) ביקורת נוקבת על מרכז השלטון המקומי בעקבות השבתת מערכת החינוך ביומיים האחרונים. "מי שנפגע זה רק הילדים ולהם יש זכות ללמוד. כל המאבק הזה מתבצע על גב הילדים", כך אמרה השופטת עדנה ארבל, בעקבות העתירה שהגישה הנהגת ההורים הארצית נגד מרכז השלטון המקומי.

נציגי ההורים טענו בדיון כי מדובר בפגיעה בחלשים, מפני שמרבית הרשויות מצאו לדבריהם פתרונות לבעיית המחסור במאבטחים וסייעות. לטענתם ברשויות החלשות לא נמצא פתרון והשביתה התקיימה. ההורים ביקשו להוציא צו ביניים כדי למנוע את המשך השיבושים במערכת החינוך.

שופטי בג"ץ העבירו גם ביקורת על כך שהעתירה של ההורים הוגשה ביום שישי, לאחר שעות העבודה וזאת למרות שמועד השביתה פורסם מספר ימים קודם לכן. השופטים פנו לאחר מכן לנציגי השלטון המקומי, על מנת לברר אם צפויה שביתה נוספת, אולם קיבלו תשובה שעדיין לא התקבלה החלטה בנושא.

מנתוני משרד החינוך עולה כי למרות הכרזת השביתה מצד השלטון המקומי, אתמול הגיעו לבתי הספר ולגני הילדים 81% מהתלמידים. מדובר בכמיליון וחצי תלמידים. עוד טענו במשרד החינוך כי מתוך 256 רשויות מקומיות, לא שבתו אתמול 185 רשויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully