וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו יאמר למיטשל: "לא תהיה הקפאה"

פנחס וולף

14.9.2009 / 11:46

לקראת פגישתו עם ג'ורג' מיטשל ערך רה"מ סקירה מדינית בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת. "צמצום הבנייה הוא לתקופה מוגבלת. ירושלים היא לא התנחלות והבנייה בה תימשך כרגיל"

ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, התכנסה הבוקר (שני) כדי לשמוע סקירה מדינית של ראש הממשלה בנימין נתניהו. בפתח הישיבה כיבדה הוועדה את זכרו של אסף רמון בדקת דומיה. לקראת פגישתו מחר עם השליח האמריקאי המיוחד למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל, התייחס נתניהו בישיבת הוועדה להתפתחויות בזירה המדינית.

לדברי נתניהו, "היתה בקשה (של האמריקאים. פ.ו) שלא נבנה בכלל, הבהרנו שנבנה 2,500 יחידות דיור. אמרתי לאמריקאים שנשקול את צמצום היקף הבנייה, נאזן בין הרצון לעשות מחווה כדי לקדם משא ומתן להשקת תהליך מדיני לשלום, לבין הצורך לאפשר חיים נורמליים לתושבי יהודה ושומרון. גם מבני ציבור נמשיך לבנות".

עוד אמר ראש הממשלה כי "צמצום הבנייה יהיה לתקופה מוגבלת ואין עדיין הסכמה על פרק הזמן. הפלסטינים ציפו לעצירה מוחלטת של הבנייה, להקפאה. ברור שזה לא יהיה". לגבי ירושלים אמר נתניהו כי "ירושלים היא לא התנחלות והבנייה בה תימשך כרגיל".

בהמשך דבריו סקר נתניהו את המהלכים שביצע לקידום התהליך המדיני וביניהם הסרת מחסומים ביהודה ושומרון, שהביאה לדבריו, את קרן המטבע הבינלאומית להעריך שתהיה צמיחה בשטחי הרשות בשבעה אחוזים. נתניהו הזכיר את נאום בר אילן ואת העקרונות של הכרה בישראל כמדינת הלאום היהודי ופירוז אפקטיבי עם סידורי ביטחון וציין כי "מאז הנאום יש חלחול גדול של שני העקרונות לשיח הבינלאומי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully