וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנרגיות מתחדשות משתלמות

14.9.2009 / 9:54

עוד מחקר מוכיח את שרבים טוענים כבר שנים: המאבק בשינויי האקלים מהווה גם הזדמנות לצמיחה כלכלית. הפחתת השימוש בפחם יביא ליצירת מיליוני מקומות עבודה בעולם

חשש המדינות ממעבר לאנרגיות מתחדשות טמון בעלות הגבוהה של הפקתו, אך תוצאות מחקר חדש עשויות לשכנע אותן שהמעבר כדאי ומשתלם, ולא רק ברמה האקולוגית. המחקר, פרי עבודה של האוניברסיטה הטכנולוגית בסידני שנערך עבור גרינפיס והמועצה האירופית לאנרגיה מתחדשת (EREC), קובע כי הפחתת השימוש בפחם ליצירת אנרגיה והגברת השימוש באמצעים כמו רוח, שמש וגלים יוסיף כ 2.7 מיליון מקומות עבודה ברחבי העולם עד שנת 2030. במידה ולא יתקיים מעבר משימוש בפחם, תקטן כמות המשרות בעולם בחצי.

"אם יופחת משמעותית את השימוש בפחם, הדור שיחווה את המעבר לשימוש בחשמל המופק מאנרגיות מתחדשות לא רק יחסוך 10 מיליארד טון של גזי חממה רעילים, אלא גם את קיומן של מיליוני משרות חדשות" נכתב בדו"ח בעקבות המחקר. "ממשלות רבות טעו כשהניחו שהמעבר לאנרגיות מתחדשות מהווה איום לשוק העבודה", אומר סוון טסקה, מגרינפיס, מחבר הדו"ח. עוד אמר שכבר היום תעשיית טחנות הרוח היא צרכנית המתכת השנייה בגודלה בגרמניה, אחרי תעשיית הרכב. "זוהי ההוכחה ששימוש באנרגיות מתחדשות מהווה פתרון למשבר האקלים וגם למשבר הכלכלי בעולם", אומרת כריסטין לינס, מנכ"ל המועצה האירופית לאנרגיה מתחדשת.

עוד נכתב בדו"ח כי לראשונה ב-2008, ארה"ב והאיחוד האירופאי הגבירו את השימוש באנרגיות חלופיות והפחיתו את השימוש בגז, פחם, נפט וגרעין. כותבי המחקר סיכמו: "אנו מאמינים שנקיטת פעולה על ידי מנהיגי העולם חייבת להיות מונעת לכיוון כלכלה מקיימת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully