וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכלכלה דנה בהפסקת הרעבת התרנגולות

תמר נהרי

18.12.2001 / 16:36

ברוב הלולים נמנע מהתרנגולות מזון במשך 10 ימים; המטרה: ביצים גדולות יותר; ועדת הכלכלה של הכנסת דנה היום בהצעה להפסיק נוהל זה; לא התקבלו החלטות, אך הוכרז יום צום להזדהות

ועדת הכלכלה של הכנסת דנה היום בהצעתו של יו"ר הוועדה, ח"כ אברהם פורז (שינוי), ולפיה תופסק הרעבת התרנגולות במשקים. ההרעבה היא נוהל השכיח ברוב הלולים בישראל: מהתרנגולות נמנע מזון במשך עשרה ימים, במטרה להפיק מספר גדול יותר של ביצים גדולות. פורז טען בדיון, כי "מדובר בהתעללות שנועדה להוזיל את הביצים". נציגי ארגון אנונימוס בדיון טענו כי "מדובר בחציית קו אדום בהתייחסות לחיות המשק". הדיון לא הסתיים בהחלטה.

לקראת הדיון הכריזו נציגי הארגונים אנונימוס ותנו לחיות לחיות על יום צום להזדהות עם התרנגולות. במקביל פרסמו שתי האגודות ממצא סקר שנערך שלשום על ידי מכון "מאגר מוחות" בנושא. על פי הסקר תומכים 63 אחוז מהציבור בביטול הרעבת התרנגולות. מחצית מבין המביעים תמיכה אף הביעו הסכמה כי מחירה של ביצה בודדת יתייקר בארבע אגורות אם אמנם תבוטל ההרעבה.

למרות שהדיון לא הניב החלטות לביצוע, יש להזכיר שח"כ פורז הניח לפני כשבועיים על שולחן הכנסת הצעת חוק שמטרתה עידוד גידולם של בעלי חיים במשקים בתנאי רווחה. בהתאם להצעתו תסומן תוצרת חקלאית שמקורה בבעלי חיים שגדלו בתנאי רווחה בסימון מיוחד, והחקלאים יוכלו לגבות עבורה מחיר גבוה יותר. הצעתו של פורז תעודד בעיקר את ייצורן של "ביצי חופש" – שהופקו בלולים מרווחים במיוחד, ללא הרעבת התרנגולות וכליאתם בלולי הסוללה הצפופים, המוצאים בהדרגה באיחוד האירופי אל מחוץ לחוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully