וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטרגדיות הגדולות של משפחת רמון

מערכת וואלה! חדשות

13.9.2009 / 18:27

התרסקות המטוס שהביאה למותו הטראגי של אסף רמון היא התאונה האווירית השנייה בה היה מעורב. אביו, אילן, נאלץ פעמיים לנטוש מטוסים ונהרג בהתרסקות מעבורת החלל "קולומביה"

תאגיד כאן

מותו של אסף רמון בהתרסקות מטוסו היום (ראשון) בדרום הר חברון הוא המשך לשורה של תאונות אוויריות בהן היו מעורבים הוא ואביו, האסטרונאוט הישראלי הראשון אילן רמון ז"ל. בחודש מרץ האחרון ניצל אסף מהתרסקות במסגרת קורס הטיס, אז נתקל בתקלה חריגה במהלך טיסת אימון והצליח להנחית את מטוסו בשלום. גם אביו, אילן, שנהרג בהתרסקות מעבורת החלל "קולומביה" בינואר 2003 היה מעורב בשתי תאונות טיס בעת שרותו הצבאי.

במהלך קורס הטיס, היה אילן רמון מעורב בתאונה במטוס אימונים מדגם "צוקית" אותו הצליח לנטוש בהצלחה למרות שבמטוס אין כסא מפלט. מספר שנים מאוחר יותר, ביצע אילן את נטישת המטוס השנייה שלו. ב-20 בינואר 1982 נאלץ פעם נוספת רמון לנטוש מטוס לאחר ששני מטוסי F-16A ישראליים התנגשו. רמון, כאמור, נטש בהצלחה ושני המטוסים התרסקו.

בחודש ינואר 2003, עם שובה ממשימה בחלל, נשרפה מעבורת החלל "קולומביה" עם כניסתה לאטמוספרה וכל חברי צוותה נהרגו. אילן רמון, שנבחר על ידי חיל האוויר להיות טייס החלל הישראלי הראשון, נהרג אף הוא בהתרסקות. רונה אשתו, וארבעת ילדיהם שבו לישראל כשנה וחצי לאחר התרסקות ה"קולומביה". אסף רמון, בחר להתנדב לקורס הטייס ולפני למעלה משלוש שנים החל את דרכו בחיל האוויר, דרך שהסתיימה היום בצורה טראגית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully