וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: נער תקף פועל ערבי על רקע גזעני

גלעד גרוסמן

13.9.2009 / 16:00

נער בן 15 מירושלים מואשם כי תקף ערבי ישראלי, התיז בפניו גז מדמיע והיכה אותו באמצעות אגרופן. הפרקליטות: "המניע הגזעני מעיד על מסוכנות הנאשם"

לבית משפט השלום בירושלים הוגש הבוקר (ראשון) כתב אישום נגד קטין בן 15, תושב העיר, בגין עבירות של תקיפה ממניע גזעני נגד ערבי ישראלי והחזקת אגרופן שלא כדין.

לפי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד נדב גדליהו מפרקליטות מחוז ירושלים, סיים תושב מזרח העיר עבודת שיפוץ בשכונת מעלות דפנה וצעד לכיוון צומת הרחובות בר אילן ושמואל הנביא במרכז העיר. הנער, ששהה באותו זמן עם שלושה מחבריו, הבחין במתלונן, ניגש אליו, התיז לפניו גז מדמיע ולאחר מכן היכה אותו באמצעות אגרופן. בעקבות התקיפה פונה המתלונן לבית החולים הדסה עין כרם.

"במעשיו אלו תקף הנאשם את המתלונן וגרם לו חבלה של ממש, זאת תוך מניע של גזענות", נכתב בכתב האישום. הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרו של הנער עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. בבקשת המעצר נטען שהתקיפה בוצעה ללא פרובוקציה, כשהרקע הוא מניע גזעני המעיד על מסוכנות של הנאשם.

ביום שישי האחרון ירה יהודי בשני ערבים ופצע אותם סמוך לעיר העתיקה בירושלים. היורה נעצר, אולם הרקע למעשה אינו ברור עדיין. שני הפצועים פונו לבית החולים מוקאסד במזרח ירושלים במצב קל עד בינוני עם פגיעות בגפיים. תקרית הירי התרחשה בשכונת סילואן בסמוך למתחם עיר דוד המופעל על ידי עמותת אלעד. במקום מתגוררים בשכנות משפחות מתנחלים מעמותת אלעד ותושבים פלסטינים. לטענת הפלסטינים היורה הוא אחד מתושבי השכונה היהודיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully