וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש: "לבזק אין זכויות יוצרים על מאגר 144"

גלעד גרוסמן

13.9.2009 / 13:48

ביהמ"ש המחוזי בת"א דחה את בקשת החברה להוציא צו מניעה זמני כנגד חברת "דפי זהב" שעשתה שימוש בנתונים. "אין פגיעה של ממש בפרטיותם של המנויים", נכתב בהחלטת השופט

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה את הבקשה של בזק להוציא צו מניעה זמני שיאסור על חברת "דפי זהב" לעשות שימוש במאגר נתונים של מנויי בזק. הבקשה הוגשה במסגרת תביעה בגובה 2.5 מיליון שקל שהגישה בזק נגד דפי זהב.

בזק טוענים שהאופן שבו דפי זהב השיגה את מספרי הטלפון של מנויי בזק והשימוש שהיא עושה בהם באתר phonebook מהווה עבירה לפי חוק המחשבים, הפרה של חוק זכות יוצרים, הפרת התחייבות חוזית ופגיעה בפרטיותם של המנויים.

מנגד, בדפי זהב טענו שאין לבזק זכות יוצרים או כל זכות אחרת במידע הגולמי של פרטי המנויים, ופרסומו על ידה אינו מהווה הפרה של הסכמים ואינו פוגע בפרטיות המנויים.

השופט אבי זמיר קבע היום ש"ספק רב אם לבזק זכות יוצרים במאגר המידע של 144", וכי "ספק רב בעיניי גם אם ישנה פגיעה של ממש בפרטיותם של מנויי בזק". על פי החלטתו, "כל מנוי, אשר לא מבקש לחסות את פרטיו, לוקח בחשבון כי אלו נגישים לכלל הציבור".

הוא קבע שבזק לא הוכיחה שזכויותיה נפגעו והורה לחברה לשלם לדפי זהב 50 אלף ¤ הוצאות משפט. עם זאת, הוא הבהיר שאין בהחלטתו "מתן 'הכשר' לדרך פעולתה של דפי זהב ואין היא בבחינת 'סוף פסוק'; הסוגיות כולן תבחנה לעומקן בעת בירור התביעה עצמה, ככל שהצדדים יבחרו לנהל אותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully