וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בממשלה מתחילים לדאוג לחתולי הרחוב

13.9.2009 / 13:32

הרשויות המקומיות יקבלו ממשרד החקלאות תמריצים לעיקור וסירוס החתולים. עוד בתוכנית של השר שמחון: הקמת מרפאות יעודיות לעניין

בשורה טובה לחתולי הרחוב, למאכילים אותם וגם לאלה הרואים בהם מטרד: משרד החקלאות יחל במבצע עיקור וסירוס חתולי רחוב בעלות של שני מיליון שקלים, שאמור לסייע לרשויות המקומיות להתמודד עם הבעיה. מטרת המבצע שייחל עוד כחודש היא להגיע לעיקור וסירוס של כ-10,000 חתולי רחוב.

במשרד הבינו כי השיטה הישנה (שקל מול שקל ), בה נעזרו הרשויות לא היתה יעילה מספיק והחליטו לבוא לקראת הרשויות בדרך שונה. על פי המודל החדש, הרשויות יתחייבו לעקר 200, 400, 600 או 800 חתולים יותר מהכמות שעיקרו בשנת 2008 ולפי התחייבותם יקבלו ניקוד שיאפשר להם לזכות במימון. המשרד ישתתף במימון עיקור כל חתול בסכום של 200 ש'. הרשויות יזכו בניקוד גם בהתאם למצבן הסוציו אקונומי בהתאם לדירוג הלמ"ס והמשרד יתחשב גם בכך בבואו לבחור את הרשויות שישתתפו במבצע.

בדרך לטיפול אמיתי ויעיל בתופעה

"התמריצים לעיקור וסירוס הם רק שלב ראשון במאמץ הממשלתי לעזור לרשויות להתמודד עם עניין חתולי הרחוב", אומר שר החקלאות שלום שמחון, "בחודשים הקרובים נבחן כיצד התנהל המבצע, ובכוונתנו לסייע לרשויות גם בהקמת מרפאות לעיקור וסירוס, שישמשו אותן שנים רבות".

במקביל למבצע החדש המיועד לסייע לרשויות המקומיות, נמשך זו השנה השלישית המבצע לעיקור ולסירוס כלבים של משרד החקלאות, המיועד לאנשים פרטיים ומתקיים אצל וטרינרים וגופים שונים ברחבי הארץ (פרטים באתר משרד החקלאות). במסגרת המבצע הזה עוקרו וסורסו כבר למעלה מ-17,000 כלבים בארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully