וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל ביקש שת"פ, מתנחלים התעמתו בגדה

יהושע בריינר

13.9.2009 / 13:03

בזמן שהרמטכ"ל גבי אשכנזי הכריז בטקס הרמת כוסית לרגל השנה החדשה כי "צה"ל זקוק לשיתוף פעולה מצד המתנחלים", בחוות גלעד שבשומרון יידו המתנחלים אבנים לעבר כביש סמוך והתעמתו עם החיילים

עימותים פרצו בין מתנחלים לבין כוחות הביטחון וחיילים במהלך פעולות אכיפה שביצעו פקחי המנהל האזרחי בחוות גלעד שבשומרון. העימותים פרצו על רקע רצונם של המתנחלים להזיז קרוואן בתוך תחומי ההתנחלות מנקודה אחת לשנייה. פקחים שהגיעו למקום טענו כי מדובר בפעולה לא חוקית וביקשו להחרים את הקרוואן וכן את המשאית שהובילה אותו. המתנחלים מצידם קראו לתושבים נוספים על מנת להתנגד להחרמה, ובמקום התפתחו מהומות. במקביל מתנהל משא ומתן בין ראשי המתנחלים באזור לבין אלוף פיקוד מרכז גדי שמני על מנת להרגיע את הרוחות ולמנוע את החרמת המבנה והמשאית.

העימותים הללו פרצו כמעט במקביל להכרזתו של הרמטכ"ל, רב אלוף גבי אשכנזי כי "צה"ל זקוק לשיתוף הפעולה עם ראשי המתיישבים על מנת להתמודד עם האתגרים הביטחוניים ביחד", אשכנזי אמר את הדברים, במהלך טקס הרמת כוסית לקראת השנה החדשה שנערך בפיקוד המרכז.

ברוך מרזל יו"ר ארגון חזית יהודית אמר כי בזמן שעסקני מועצת יש"ע נפגשים עם הרמטכ"ל ואלוף הפיקוד, מגיעים כוחות הגירוש לחוות גלעד. הגיע הזמן להבין שאין פשרות על ארץ ישראל.

ועד מתיישבי השומרון אמר כי "שוב המנהל האזרחי נלחם אוטומטית ביהודים ומנסה להתסיס את השטח לחינם. אנו מקווים שההתנהגות האחראית של תושבי החווה תמנע מצבים לא נעימים ומיותרים. המנהל האזרחי מתנהל כפרובוקטור ומנסה להדליק את השטח לחינם בכל מחיר". המתנחלים הכחישו כי קיללו חיילים.

בטקס הרמת הכוסית השתתפו ראשי מועצת יש"ע ורשויות ביהודה ושומרון. במהלך הטקס דיבר גם חננאל דוראני, ראש מועצת קדומים שהתייחס לאנשי נוער הגבעות. "יש כאלה שלא מבינים שזה שהם ישנים בלילה בשקט זה בגלל שהצבא עושה את מלאכתו ימים כלילות", אמר דוראני, "אסור שהשוליים יכתיבו לנו את סדר היום". דוראני שוחח בטלפון עם מפקד אוגדת יו"ש, תת אלוף נועם תיבון, ועם ראש המנהל האזרחי ותת אלוף יואב (פולי) מרדכי וביקש מהם להרגיע את הרוחות.

בתקופה האחרונה התגלו מחלוקות בין כוחות הביטחון למתנחלים בגדה המערבית סביב מספר סוגיות. על רקע כוונת הממשלה להקפיא את הבנייה בהתנחלויות, חברי מועצת יש"ע וראשי הרשויות ביהודה ושומרון התכנסו בשבוע שעבר כדי להכריז מאבק בראש הממשלה בנימין נתניהו בעניין הקפאת הבנייה. על אף שהמתנחלים תקפו את ביבי במילים קשות הם הודיעו כי לא יפעלו להפיל את הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully