וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העבירו טסט תמורת שוחד והורשעו בסיכון חיים

גלעד גרוסמן

13.9.2009 / 12:07

יוסי פלוריס ואחמד עומר הורשעו לאחר שהודו במסגרת הסדר טיעון, כי קיבלו שוחד ובתמורה העבירו מכוניות טסט, זאת למרות שנמצאו בכלי הרכב ליקויים

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע בסוף השבוע שעבר שני בוחני רכב בעבירה של סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה ובלקיחת שוחד, לאחר שהודו במסגרת הסדר טיעון בקבלת שוחד מ"מאעכרים" והעבירו מכוניות במבחני רישוי למרות שנמצאו במכוניות ליקויים שונים. השניים נעצרו בעקבות פעולה של סוכן משטרתי חשאי. הנאשם הראשון, יוסי פלוריס, הודה בעשרות מקרים של לקיחת שוחד, לאחר שבמשך כמה חודשים הכשיר בכל יום בממוצע שני כלי רכב, למרות הליקויים בהם. הנאשם השני, אחמד עומר, הודה בכ-15 מקרים של לקיחת שוחד.

על פי כתב האישום, הבוחנים קיבלו 50 שקל עבור כל רכב שהעבירו בבדיקה, לאחר שלא ציינו בטופס הבדיקה את הליקויים שהתגלו בו. השניים אישרו כלי רכב שהתגלו בהם ליקויים חמורים בצמיגים, בבלמים ובציריות. השניים טענו שהעבירות שביצעו לא מהוות סיכון חיי אדם, אולם השופט הבהיר ש"מודעותם של הנאשמים לסיכון הנשקף לחיי המשתמשים ברכב שכזה עולה עשרות מונים על מודעותו של אדם מן היישוב".

השופט הוסיף ש"מודעותם של הנאשמים לסיכון הנשקף לחיי המשתמשים ברכב שכזה עולה עשרות מונים על מודעותו של אדם מן היישוב שאינו מקצוען בתחום זה, אינו מודע לטיב ומהות הסיכון שנשקף לו עקב המשך הנהיגה ברכב כזה". עוד כתב השופט בהחלטתו כי "העובדה שמדובר בעובדי ציבור שמעלו באופן מחפיר ומבזה באמון שניתן בהם, ותוך רמיסה ברגל גסה של כל ערך בדבר החובה להעניק לציבור את השירות הטוב ביותר", מצדיקה הגשת כתב אישום בעבירה של של סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully