וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הערים הגדולות נטשו אותנו במאבק על הלחם"

נעמה טלמור

13.9.2009 / 11:23

ראש עיריית שדרות הביע זעם על ההחלטה של הרשויות הגדולות, שלא להצטרף לשביתת מרכז השלטון המקומי. יושב ראש השלטון המקומי מאיים: "בחודש הבא - שביתה כללית ברשויות"

שביתה גדולה? תלוי את מי שואלים. הרשויות המקומיות הגדולות סירבו לשתף פעולה הבוקר (ראשון) עם השביתה במערכת החינוך עליה הכריז השלטון המקומי ובתוך כך, יו"ר השלטון המקומי, שלמה בוחבוט, כבר מאיים בשביתה הבאה. מהשלטון המקומי נמסר כי "אם הממשלה לא תתעשת עד החודש הבא נכריז על שביתה כללית ברשויות, כולל מוסדות חינוך ושירותי הניקיון עד להודעה חדשה".

ראש עיריית שדרות דוד בוסקילה, הביע זעם על התנהלות הרשויות הגדולות שהחליטו להימנע מהשתתפות בשביתה. בוסקילה המשמש גם כיו"ר פורום ערי פיתוח במרכז השלטון המקומי, אמר כי "כאשר הרשויות הגדולות התקוממו על החלטת הממשלה לגרוע מהארנונה שלהן ולהעביר לרשויות הקטנות, הרשויות הגדולות יצאו למלחמת עולם בתמיכה ערי הפריפריה והרשויות הקטנות, אז היתה מלחמה על החמאה והריבה".

עוד אמר בוסקילה כי "היום, כאשר המלחמה היא על הלחם, ממשלת ישראל מקצצת שליש במענקי האיזון ופוגעת ממש באפשרות הקיום של הרשויות הקטנות, הרשויות הגדולות עומדות מנגד, כאילו מאבק זה אינו נוגע להן".

בשלטון המקומי מרוצים באופן יחסי מהיענות הרשויות לשביתה. "למעלה מ-200 רשויות שובתות, מתוך 256 רשויות", אמר שלמה בוחבוט יו"ר מרכז השלטון המקומי. "אנחנו מדגישים שמדובר פה בשביתת המחשה, לא אזהרה. ככה המדינה תראה בעוד חודש, לאחר החגים, במציאות שבה לא נוכל להעניק לאזרחים ולילדים שירותים נאותים ובסיסיים בכל תחומי החיים. לצערנו בשל הקיצוצים בעוד חודש בתי הספר יהיו פרוצים כי לא תהיה אבטחה".

עוד אמר בוחבוט כי "רמת הבטיחות תרד כי לא יהיו שרתים, וכך בתי הספר יהוו סכנת נפשות בטיחותית לילדים. בתי הספר יהפכו למדגרה לשפעת החזירים ללא שירותי נקיון והגיינה בסיסיים והחינוך המיוחד יקרוס כי לא יהיו לנו תקציבים לסייעות. אם נצליח במאבק הזה נשפר את רמת השירות לאזרחים ולכולם ייטב, אין לנו אינטרס לעשות כל יום מאבק אלא לייצג נאמנה את אזרחי ישראל".

בנוגע לערים הגדולות שהחליטו שלא לקחת חלק בשביתה אמר גורם בשלטון המקומי כי "התקציב שלהן והשובע שלהן מעוור אותן, מדינת ישראל הגדירה שמספר רשויות ינוהלו באופן עצמאי ולא יצטרכו תקציבים מהמדינה, לכן אין להם שום אינטרס לשבות. כשהערים הגדולות לא צריכות את המדינה אז הן מתנערות מאחריות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully