וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "ביוניפי"ל ידעו על הרקטות לפני שיגורן"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

13.9.2009 / 11:00

עיתון לבנוני מדווח כי הכוח הצבאי של האו"ם שמוצב בדרום לבנון קיבל עשרה ימים לפני הירי לעבר ישראל מידע הנוגע לשיגור עצמו ולסוג הרקטות. "המידע הועבר לצבא לבנון יומיים לפני השיגור"

מפקדת יוניפי"ל קיבלה מידע ממספר מקורות בנוגע לאפשרות שגורמים בלבנון ישגרו רקטות לעבר ישראל, עשרה ימים לפני שאירע הירי ביום שישי. כך דיווח הבוקר (ראשון) העיתון הלבנוני "א-נהאר". על פי העיתון, כוח יוניפי"ל קיבל גם מידע אודות סוג הרקטות שישוגרו לישראל. על פי הדיווח, מפקדת יוניפי"ל הפועלת בדרום לבנון מיהרה להעביר את המידע למפקדת צבא לבנון, יומיים לפני ירי הרקטות.

ביום שישי לפני השעה 16:00 אחר הצהריים שוגרו שתי רקטות מכיוון כפר אל-קלילה שבדרום לבנון לעבר הגליל המערבי. בתגובה שיגרה ישראל 15 פגזים לעבר מקורות הירי ולא היו נפגעים. ראש ממשלת המעבר בלבנון, פואד סניורה, אמר כי "ירי הקטיושות משטחי לבנון ותגובת האויב הציוני אשר עקפה את התיאום עם כוחות החירום הבינלאומיים הם שני מעשים אסורים שראויים לגינוי".

מזכ"ל האו"ם באן קי מון גינה את ירי הקטיושות וקרא לכל הצדדים להפגין איפוק. באן ציין כי "צה"ל החזיר אש ארטילרית לעבר מקורות הירי" אך נמנע מלגנות את התגובה הישראלית. במקביל התלוננה ישראל באופן רשמי באו"ם על ירי הקטיושות. השגרירה באו"ם, גבריאלה שלו, כתבה לנשיאת מועצת הביטחון, שגרירת ארצות הברית סוזן רייט, ולמזכ"ל האו"ם באן קי מון, כי ממשלת לבנון היא האחראית לירי. שלו אמרה כי ישראל מטילה את כל האחריות על ממשלת לבנון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully