וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 שנות מאסר לתושב חיפה שתקף קשישים

קובי מנדל

13.9.2009 / 10:03

ויסאם אל חמדאת מחיפה הורשע בתקיפה ובשוד של שני קשישים. ביהמ"ש גזר עליו 7 שנות מאסר בפועל ושנתיים על תנאי. "התנהגות הנאשם מלמדת כי ליבו גס ברכוש זולתו"

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר הבוקר (ראשון) שבע שנות מאסר על תושב העיר ויסאם אל חמדאת, בן 36, שהורשע על פי הודאתו בתקיפה ובשוד של שני קשישים. כמו כן נגזרו עליו שנתיים מאסר על תנאי. התקיפה הראשונה היתה של אדם מבוגר ובמקרה השני מדובר בשוד קשישה בת 74 מחיפה.

מכתב האישום שהוגש נגד אל חמדאת במקרה הראשון, עולה כי בחודש דצמבר 2008 הגיח הנאשם לכיוון פיצריה בעיר ותקף אדם מבוגר, בניסיון לגנוב ממנו את תיקו. אל חמדאת חטף מהמבוגר את תיקו, דחף אותו וגרם לו ליפול מספסל שעליו ישב.

בכתב האישום השני שהתייחס לתקיפת הקשישה, צוין כי בחודש פברואר השנה, טיפסו אל חמדאת ואדם נוסף אל דירתה של הקשישה, פתחו את חלון חדר הרחצה של הדירה וחדרו דרכו לתוך הדירה. בעוד האישה היתה ישנה במיטתה, חיפשו אל חמדאת ושותפו כסף ורכוש בדירתה. בשלב מסויים, נכנס אל חמדאת לחדר השינה של הקשישה והניח כרית על פניה בכוונה לשדוד אותה או להקל על ביצועו של השוד.

עוד עלה מכתב האישום כי הקשישה החלה להיאבק באל חמדאת ורק לאחר שבעטה באשכיו והיכתה אותו באמצעות מקל ההליכה שלה בראשו, נמלטו אל חמדאת ושותפו אל מחוץ לדירה דרך חלון הרחצה. לפני מנוסתם, הצליחו השניים לשדוד מהקשישה אלף שקלים במזומן שהיו מוסלקים בארון בגדים בדירה. השופט עודד גרשון ציין בגזר הדין כי לאל חמדאת הרשעות קודמות רבות. לדבריו, "העובדה שהנאשם מכור לסמים ונזקק לכסף כדי לממן את צורכי הסם שלו, אינה מהווה הצדקה כלשהי לריבוי עבירות הרכוש שעבר".

עוד ציין השופט גרשון כי "התנהגותו של הנאשם, על פני שנים, מלמדת כי ליבו גס ברכוש זולתו ואין הוא בוחל גם באמצעים חמורים ומסוכנים כמו הנחת כרית על פניה של אשה קשישה בת 74 בשנתה כדי להקל על השלמת ביצוע הגניבה מדירתה. מזלה של המתלוננת הוא כי היא ניחנה בתושיה ובאומץ לב ועל כן אזרה עוז ונאבקה בנאשם, בעטה במבושיו וחבטה בראשו באמצעות מקל ההליכה שלה וכך הבריחה אותו ואת חברו מדירתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully