וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערב: לבייב ינסה להגיע להסדר עם המשקיעים

מיכאל רוכוורגר

13.9.2009 / 9:47

אפריקה תנסה להגיע להסדר חוב עם מחזיקי האג"ח שלה. מחזיקי סדרה ט', הנפרעת בקרוב, מסרבים להיכלל בו. החברה: "שרב סרן שמועתי ימתין להודעה רשמית בנושא"

היום ב-17:00 ייצא לדרך בבית החייל בתל אביב הניסיון לטוות את אחד מהסדרי החוב הגדולים והמורכבים שנוצרו אי פעם בישראל - חברת אפריקה ישראל, שבשליטת לב לבייב, תנסה למצוא נוסחה שתשביע את רצונם של בעלי 13 סדרות האג"ח, בהיקף של כ-7.5 מיליארד שקל, ושל הבנקים (שלהם חייבת אפריקה כ-0.5 מיליארד שקל), כדי שיסכימו לפריסת חובותיה של החברה. לפני שבועיים הודיעה אפריקה כי לא יהיו בידיה מספיק מקורות לעמוד בהתחייבויותיה החל ב-2011.

בשבועיים האחרונים קיימו איזי כהן, מנכ"ל אפריקה ישראל, ונדב גרינשפון, סגן יו"ר החברה, פגישות ראשוניות עם הגופים המוסדיים, אבל ככל הידוע עדיין לא הציגו תוכנית מסודרת לפריסת חובות. ראשי המוסדיים לא מתכוונים לוותר לאפריקה בקלות, ובינתיים משחררים בכל הזדמנות הצהרות כי אם לבייב מעוניין להישאר בעל השליטה באפריקה - עליו להזרים כסף לחברה. בין המוסדיים הגדולים החשופים לאג"ח של אפריקה: פסגות, מנורה, כלל, מגדל והראל. עדיין לא ברור אם לבייב ישתתף באסיפת בעלי האג"ח, שבה יטלו חלק נציגים של כל 13 הסדרות. בינתיים, מה שברור הוא שראשי אפריקה מעוניינים למנות נציגות משותפת, שתנהל מגעים מול החברה במטרה להגיע להסדר כולל בכל הסדרות. ואולם בשל מועדי הפירעון השונים של הסדרות, למחזיקי הסדרות הקצרות והארוכות אינטרסים שונים.

בעלי אג"ח קצרות-מועד דורשים עמידה בהתחייבויות

בעוד מחזיקי האג"ח הארוכות מעדיפים להגיע להסדר לפריסת חובות עם אפריקה, כדי שהחברה תוכל לממש את נכסיה בלי לחץ, בעלי אג"ח הקצרות, בעיקר מחזיקי סדרה ט' שלהם אמורה אפריקה לשלם בנובמבר כ-500 מיליון שקל, דורשים מן החברה לעמוד בהתחייבויותיה - כפי שהצהירה בעבר. בעקבות חששות המשקיעים צנחו שערי אג"ח ט' והן נסחרות בתשואה לפדיון של יותר מ-1,000%.

"התוכניות של אפריקה, בשיתוף מחזיקי האג"ח הארוכות, למנות נציגות אחת משותפת לא תעבור בבית ספרנו", אמר ל-TheMarker עו"ד גיא גיסין, המייצג משקיעים מוסדיים ופרטיים, המחזיקים באג"ח ט' של אפריקה. "אפריקה ונושאי משרה בכירים בחברה הצהירו מפורשות בחודשים האחרונים כי תשלום הקרן והריבית של אג"ח ט' יבוצע וכי הכספים הללו מצויים בקופת החברה, כשלפי ראשי אפריקה בעיה בהחזר חובות, אם בכלל תהיה, תתעורר רק ביחס להחזרים הצפויים למחזיקי אג"ח ארוכות החל ב-2011 - אם שוק הנדל"ן בעולם לא יתאושש".

עו"ד גיסין לא הסכים לפרט בשלב זה אם מחזיקי אג"ח ט' ידרשו את פירוקה של אפריקה, אבל ציין כי בהתאם לטיעונים שמנה, מתנגדים מחזיקי אג"ח ט' להצעה למנות נציגות משותפת לכלל מחזיקי האג"ח - והוסיף כי בכוונתם לפעול למינוי נציגות נפרדת, שתייצג אותם מול דרישות החברה ובעלי האג"ח הארוכות. בשעות הצהריים, לפני האסיפה של מחזיקי האג"ח, תתקיים אסיפה מיוחדת של חברת גלובל פייננס ג'י.אר, המחזיקה 30% מסדרה ט' של אפריקה ישראל בהיקף של 150 מיליון שקל ערך נקוב. מטרת אסיפה לגבש קו פעולה אחיד מול אפריקה.

גם בעלי אג"ח מסדרה כ"ד, שאפריקה אמורה להחזיר להם 320 מיליון שקל עד סוף אוקטובר 2010, מודאגים מכוונותיה של אפריקה. ביום חמישי האחרון הם פנו, באמצעות עוה"ד אופיר נאור ורנן גרשט ממשרד נאור-גרשט, אל נאמן הסדרה - זיו האפט נאמנויות - בדרישה למינוי נציגות נפרדת וקיום אסיפות נפרדות לכל הסדרות.

דובר אפריקה ישראל הגיב הבוקר לפרסומים בתקשורת על בקשה של אפריקה לדחייה של 5 שנים: "אנו מציעים לכל רב סרן שמועתי לנצור ולהמתין עד להודעה רשמית כי הספקולציות והשמועות מיותרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully