וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אז מה אם המשק במצב חירום?

לירון מרוז

18.12.2001 / 13:04

ועדת הכנסת החליטה להגדיל את תקציב הכנסת ב-2.9 אחוז למרות בקשת האוצר לצמצמו; הסעיף העיקרי: משכורות לעובדים; לא ניתן לוותר גם על לימוד שפות זרות, כיבוד בישיבות ומכון מחקר

ועדת הכנסת החליטה אתמול להגדיל את תקציב הכנסת ב-2.9 אחוז, בהשוואה לשנה שעברה. זאת למרות שמשרד האוצר ביקש לצמצם את תקציבה. ההפרש בין בקשת האוצר להחלטת הכנסת עומד על שיעור של 20 אחוזים וסך הכל יעמוד תקציב 2002 של הכנסת על 311 מיליון שקלים. רק לפני מספר שבועות התגאו חברי הכנסת על נכונותם להקפיא את שכרם, בשם ההזדהות עם המצב הכלכלי.

עיקר התקציב יופנה לתשלום משכורות לעובדים, מעל לשמונה מיליון שקלים. תחומים נוספים הדורשים הקצאת משאבים גדולים הם רכישות ושירותים שונים, כ-6.8 מיליון שקלים ומשכורות לחברי הכנסת – ארבעה מיליון שקלים.

עיון בפרטי התקציב מגלה כי ברוב התחומים ישנו קיצוץ, אולם על נושאים מסויימים סירבו הח"כים לוותר. לימוד שפות זרות, לדוגמא, שבשנה הנוכחית הוקצו לו 123 אלף שקל, יתוקצב בשנה הבאה בחצי מיליון שקל, לצורך קשר לציבור ושכירת משרדים יוקצו 780 מיליון שקל, עליה של יותר משישה אחוזים, הכלכלה לחברי הכנסת תעלה בשלושה אחוזים ותעמוד על 800 אלף שקל, תקציב מכון המחקר של הכנסת יועלה ביותר מ-12 אחוזים ויעמוד על 990 אלף שקל, על כיבוד בוועדות ובנשיאות ישלם משלם המיסים 950 אלף שקל, גידול של כ-3.5 אחוזים.

סעיפים נוספים, שאמנם קוצצו, אך עדיין יצריכו הקצאת משאבים רבים הם: הקמת גוף נציבות הדורות הבאים, בעלות של 2.7 מיליון שקל, קשרי חוץ, טקסים והנצחה – כ-7.7 מיליון שקל, אחזקת רכב לח"כים - כ-1.2 מיליון שקל, פעילות רווחה וספורט עובדים - 450 אלף שקל.

בישיבה בה אושר התקציב השתתפו רק יו"ר ועדת הכנסת, יוסי כץ ויו"ר הכנסת, אברהם בורג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully