וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת הכבאים: פקקים גדולים בכניסה לירושלים

איילה חננאל

13.9.2009 / 8:51

כבאיות שעשו את דרכן לקריית הממשלה בירושלים נעצרו על ידי המשטרה במחלף לטרון. הכבאים מבטיחים לעלות לירושלים ברגל במחאה על הקיצוץ בתקציבם

עומסי תנועה כבדים נוצרו הבוקר (ראשון) בכביש מספר 1 מאזור לטרון ועד מחלף שורש, כתוצאה ממחאת הכבאים, שנהגו בכביש באיטיות במחאה על הקיצוץ בתקציבם. המשטרה עיכבה הבוקר עשר כבאיות באזור שהתכוונו לטענת המשטרה לחסום צירים באזור ירושלים. שמונה מהכבאיות עוכבו בדרך לירושלים ושתי כבאיות נוספות ורכב פרטי עוכב בכביש מס' 38. במקום ישנם עומסי תנועה כבדים.

בועז רקיע דובר מטה המאבק של הכבאים, שנמצא באזור סיפר לוואלה! חדשות כי "זהו השבוע הרביעי של המאבק והבוקר נאלצנו לעלות מדרגה. אנחנו מדגישים כי לא מדובר במאבק על תנאי שכר אלא על ביטחון הציבור. היום בבוקר ניסינו להגיע בצורה מסודרת לקריית הממשלה בירושלים ולהפגין בצורה דמוקרטית. לצערנו משטרת ישראל החליטה שהיא עוצרת את כל רכבי הכיבוי שהיא רואה ובגלל התנהגות המשטרה נוצרו עומסי תנועה כבדים בצומת לטרון ובשער הגיא. יש קרוב ל-100 כבאים ו-30 כלי רכב שהמשטרה עצרה בצומת לטרון, כתוצאה מכך יש עומס תנועה כבד באזור. הכבאים החלו ללכת ברגל לכיוון ירושלים ממחלף לטרון, המשטרה החרימה את המפתחות של הכבאיות והחנתה אותם לצידי הכביש".

לפני כחודש פתח ארגון הכבאים הארצי במאבק נגד המחסור בכוח אדם והקיצוץ בתקציב מערך הכבאות. כבאי ישראל החלו לעמוד בצמתים מרכזיים בארץ ולחלק לאזרחים פליירים, במטרה להעלות את מודעות הציבור למצבם. הארגון דורש ממשרד האוצר לאייש 250 תקנים לכבאים נוספים, שאושרו ע"י משרדי הממשלה אך טרם אויישו. לדבריהם, בעוד שהתקן העולמי קובע כי כבאי אחד אמור לעמוד לרשות כל אלף תושבים, בישראל, קיימים 700 כבאים בלבד. בנוסף, בחלק מהערים קיים כבאי אחד בלבד במשמרת בתחנה ובערים אחרות, כמו רעננה ויבנה, לא קיימת תחנת כיבוי אש כלל.

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי אש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully