וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי-ביי מתקרבת לישראל

איילה צורף

13.9.2009 / 7:46

חברת המסחר המקוון תקים בישראל נציגות לחברת התשלומים באינטרנט פיי-פאל. השירות יאפשר לישראלים לרכוש מוצרים ב-eBay ובאלפי חנויות מקוונות בעולם בלי לחשוף את פרטי כרטיס האשראי

ענקית הקמעונות האינטרנטית אי-ביי (ebay) שולחת זרועות לשוק הישראלי: ל-TheMarker נודע כי בשבועות הקרובים תודיע החברה על פתיחתה בישראל של חברת שיווק ומכירות של פיי-פאל (PayPal) - אתר המאפשר העברת כספים ותשלומים דרך האינטרנט. פיי-פאל הוא חברה בת של אי-ביי.

באמצעות שיטת העברת הכספים והתשלומים של פיי-פאל ניתן לסחור במוצרים באי-ביי - זירת מסחר בין גולשים, שמוכרים זה לזה וקונים זה מזה פריטים שונים. פיי-פאל מאפשרת העברת כספים בין הקונה והמוכר בלי שהקונה יחשוף בפני המוכר את פרטי כרטיס האשראי שלו או את חשבון הבנק שלו.

עמלה של 2.5%

שירות פיי-פאל נוסד ב-98' ונרכש על ידי אי-ביי ב-2002. לפיי-פאל יש שתי זרועות עיקריות: האחת - ניהול העברת הכספים בין הקונים והמוכרים באי-ביי, והשנייה - העברת כספים בין גולשים באינטרנט הרוכשים מוצרים בחנויות מקוונות. בין חנויות המותגים שמנהלות חשבון בפיי-פאל נמצאות Guess, ראלף לורן, קלווין קליין, ענקית הקמעונות וולמארט, HP ו-DELL. ואולם, עיקר ההכנסות של פיי-פאל היא בתחום העבודה עם חנויות מקוונות: חנויות אינטרנט קטנות ובינוניות שפותחות חשבון בפיי-פאל, המשמש אמצעי תשלום מרכזי עבור הקונים בהן. הרווח של פיי-פאל מגיע מהמוכרים: החברה גובה עמלה משתנה על כל רכישה מהמוכר, בשיעור של כ-2.5% בממוצע, לפי גודלו של בית העסק.

כיום רשומות מיליוני חנויות כאלה בפיי-פאל - והחברה מקווה שגם חנויות אינטרנטיות ישראליות יצטרפו לרשימה. בנוסף, הפתיחה של פיי-פאל לשוק המקומי תאפשר לגולשים לסחור בשקלים באופן דו כיווני. עד כה יכלו הישראלים להפקיד שקלים בחשבון הפיי-פאל שלהם, או בחשבון הפיי-פאל של החנויות האינטרנטיות בהן הם רוכשים מוצרים. עם זאת, ישראלים לא יכלו למשוך שקלים מהחשבון הזה, אלא רק לחשבון בבנק אמריקאי. כעת הם יוכלו למשוך את הכספים שלהם, בשקלים, לחשבון בנק בישראל.

המשמעות: אי-ביי זמינה יותר לישראלים

צעד זה הופך את אי-ביי להרבה יותר זמינה לישראלים, שיוכלו למכור בה מוצרים בקלות רבה יותר, וכאמור הופך את הצרכנים בכל העולם לנגישים לחנויות אינטרנטיות ישראליות; ולהיפך: צרכנים ישראלים יוכלו לרכוש בחנויות בכל העולם בלי לעשות שימוש ישיר בכרטיס האשראי שלהם.

מי שינהל את הפעילות החדשה בישראל הוא עודד זהבי. זהבי ינהל במקביל את הסניף הישראלי של פיי-פאל, וכן את הסניף הדרום אפריקאי שגם הוא פעילות חדשה של החברה. זהבי מסיים בימים אלה את עבודתו כסמנכ"ל הפעילות הבינלאומית של לאומי קארד. זאת, לאור ההחלטה של החברה לפרק את הפעילות הזאת. היחידה הבינלאומית של לאומי קארד היתה אמורה להפיץ כרטיסי ויזה באמצעות לאומי רומניה, השולט בחברה, ולהרחיב את הפעילות למדינות נוספות במזרח אירופה. קודם לכן שימש זהבי מנהל המחקר והפיתוח בלאומי קארד וחבר הנהלה בכמה חברות היי-טק. זהבי סירב להתייחס לדברים.

"השוק הישראלי חשוב לנו מאוד ואנחנו עוסקים כל הזמן בחיפוש אחר דרכים להרחבת פעילות התשלומים המקוונת שלנו בשווקים צומחים", אמרה דוברת במערך התקשורת של אי-ביי, האחראית על פעילות פיי-פאל. עם זאת, בחברה סירבו לספק מידע על מועד ההשקה או פרטים נוספים.

על פי הערכות בשוק האינטרנט בישראל, ההחלטה של אי-ביי לפתוח נציגות מקומית של פיי-פאל התקבלה לאחר שראתה לא מעט פעילות באי-ביי שמקורה בישראל. החברה מניחה שבאמצעות פעילות מקומית היא תוכל להגדיל את הפעילות של הגולשים הישראלים באתר. כמו כן תנסה החברה להגדיל את פעילות החנויות המקוונות המקומיות שרוצות לפנות לקהלים בינלאומיים וישראליים, שהלקוחות שלהם אינם מעוניינים לחשוף בפני החנות את פרטי כרטיס האשראי או חשבון הבנק שלהם.

יש גם אי-ביי בעברית

באי-ביי עבדו בשקט יחסי על גרסה עברית לאתר הסחר שלהם בכתובת ebay .co.il. הגרסה נמצאת באוויר זה כמה חודשים, אך החברה הבינלאומית לא דוחפת או מקדמת אותה. האתר כולל טקסט מלא בעברית, דירוג המוצרים שהישראלים מחפשים באי-ביי, מכרזים, קניות ומכירות ומדריכים בעברית לרכישה ומכירה למשתמשים בינלאומיים. כמו כן היא ממירה כל מחיר של מוצר לשקלים. סביר להניח שכעת, עם פתיחת הנציגות הישראלית לשיווק ומכירות של פיי-פאל, תתחיל החברה לבנות גם את האתר הישראלי, ולא רק את שירות הפיי-פאל שלה.

גם כיום יש לאי-ביי פעילות בישראל - חברת Fraud Sciences שרכשה אי-ביי לפני כשנתיים ב-169 מיליון דולר במזומן. כעת מוגדרת החברה כנציגות הפיתוח של פייפאל בתחום ניהול סיכונים, ועומד בראשה תומר בראל. נציגות זו אינה עוסקת כלל בשיווק ומכירות בישראל. החברה החדשה שתקום תשב אמנם באותו בניין, אך תדווח למנהלים שונים בסאן חוזה שבקליפורניה, שבה נמצאים משרדיהן הראשיים של אי-ביי והנהלת פיי-פאל. כמו כן ב-2005 רכשה אי-ביי את הטכנולוגיה של שופינג.קום הישראלית להשוואת מחירים ב-620 מיליון דולר במזומן והטמיעה אותה.

האתר עובד עם מדינות רבות, כשבחלקן יש הגבלה של העברת כסף באמצעות השירות לבעל חשבון אחר או הגבלות אחרות. גם בחשבונות ישראלים היו הגבלות, שכעת צפויה החברה להסיר את רובם. לפיי-פאל 184 מיליון חשבונות מהם 73 מיליון חשבונות פעילים (חשבונות שנערכה בהם לפחות תנועה אחת ב-12 החודשים החולפים); לחברה סניפים ב-190 מדינות בעולם ואתרים מקומיים ב-18 שפות. ההכנסות של אי-ביי מפעילות בתוך אתרי פיי-פאל היו 643 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2009, עלייה של 11% לעומת המחצית המקבילה בשנה הקודמת.

  • עוד באותו נושא:
  • ebay
  • paypal

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully