וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל פוליטיקה: נמשכו השקעות מאפריקה-ישראל

אורה קורן

12.9.2009 / 18:45

קרן ההשקעות הפיננסיות האמריקאית, TIAA-CREF, הודיעה על המשיכה בעקבות מחאה שהתעוררה בקרב לקוחותיה נגד השקעותיו של לבייב בשטחים

קרן ההשקעות הפיננסיות האמריקאית, TIAA-CREF הודיעה בסוף השבוע, כי בתחילת 2009 משכה השקעותיה מחברת אפריקה ישראל שבבעלות לב לבייב. ארגון עדאללה הפרו פלשתיני שפירסם את הידיעה ציין, כי המהלך נבע ממחאה שעוררו אנשיו בקרב לקוחות החברה נגד השקעותיו של לבייב בשטחים. מעורבות הארגון התבטאה בנתונים שסיפק לחברי הקרן לגבי פעילות אפריקה ישראל בשטחים.

מדובר בפגיעה תדמיתית בישראל יותר מאשר מפגיעה פיננסית בתאגיד שנמצא בקשיים ומתקשה לפרוע חובותיו. הקרן השקיעה באפריקה ישראל 257 אלף דולר.

מעדאללה נמסר, כי הקרן עדיין משקיעה בחברות ישראליות "התומכות בפעילות ההתנחלויות", כהגדרתו, בהן בנק דיסקונט, סלקום, בזק, בנק לאומי ומוטורולה.

עדאללה פועל בשנים האחרונות להפעלת לחצים כלכליים על ישראל וחברות ישראליות במטרה להאיץ את הנסיגה מהשטחים. האירגון מיקד פעילות בשנתיים האחרונות בלבייב, לאחר שהעריך כי אפריקה ישראל היא חברת הבנייה העיקרית הבונה בהתנחלויות. בכלל זה פעל הארגון נגד עסקי היהלומים הפרטיים הבינלאומיים של לבייב במטרה להביא לסגירת חנויות היוקרה שלו בניו יורק ובדובאי שבמפרץ הפרסי.

לבייב לא לבד בסיפור החרם הפוליטי על המיגזר העסקי הישראלי. בתחילת החודש הודיעה הקרן הממשלתית של נורווגיה על הפסקת השקעתה בחברת אלביט מערכות, שמספקת ציוד צילום למעקב אחר הנעשה בגדר ההפרדה. בהודעה שפירסמה ממשלת נורבגיה נמסר, כי אלביט סרבה לענות לשאלות שהופנו אליה בנושא וכי הממשלה לא מעוניינת לממן בעקיפין חברות, "שתורמות באופן כה ישיר להפרות החוקים ההומניטרים הבינלאומים". שרת האוצר הנורבגית הסבירה, כי הגדר פוגעת בחופש התנועה של תושבי השטחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully