וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: איומים טלפוניים על תושבי לבנון

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

12.9.2009 / 11:12

התקשורת הלבנונית דיווחה כי ישראל התקשרה לבתים של תושבי דרום לבנון ואמרה להם כי ביכולתה להגיב בכל עת על ירי הקטיושות לשטחה

תושבים מדרום לבנון קיבלו במהלך הלילה והבוקר שיחות טלפון מישראל שבהן נאמר כי ישראל מטילה על ממשלת לבנון את האחריות על ירי הרקטות לעברה וכי ביכולתה להגיב בעוצמה בכל מקום בלבנון, כך דיווח הבוקר (שבת) אתר חדשות לבנוני. על פי הדיווח, שיחות הטלפון התקבלו בטלפונים הנייחים של תושבי האזור.

אתמול לקראת השעה ארבע אחר הצהריים נורו לעבר הגליל המערבי שתי רקטות מסוג קטיושה. לא היו נפגעים כתוצאה מהירי. בתגובה התלוננה ישראל באופן רשמי לאו"ם והטילה את האחריות לירי על ממשלת לבנון. בדיווח הלבנוני הבוקר נמסר עוד כי ישראל "ניצלה את אירוע ירי הרקטות לעברה על מנת להעביר שורה של איומים לא רק לתושבי דרום לבנון, אלא גם לתושבי ביירות ולמחוזות נוספים בלבנון".

על אף שאף ארגון לא נטל אחריות על האירוע, ככל הנראה לא מדובר בירי של פעילי חיזבאללה. בדרום לבנון פועלים כיום מספר ארגוני טרור, חלקם מוכרים כארגונים פלסטיניים הפועלים באזור, וכן מספר ארגוני ג'יהאד עולמי המקושרים לאל קאעדה. בישראל לא שוללים את האפשרות כי הירי היום בוצע על ידי אחד מהארגונים הללו לציון ה-11 בספטמבר, אולם ראוי להדגיש כי אף ארגון טרם נטל אחריות על הירי היום.

על פי הדיווח, חיילי צה"ל ערכו הבוקר סיורים בסמוך ליישובים מטולה ומשגב עם הסמוכים לגבול עם לבנון, במהלכם בדקו החיילים את גדר הגבול. בנוסף דווח על כך שחיילי צבא לבנון וכוח יוניפי"ל סיירו גם הם באזור כפר אל-קלילה, ממנו נורו אמש הרקטות לעבר ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully