וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט נחתם בירידות שערים

ניר צליק

11.9.2009 / 23:14

בכך נקטע רצף של חמישה ימי עליות. דאו ג'ונס ירד ב-0.2% ל-9,605 נקודות, נאסד"ק החסיר 0.2% ל-2,081 נקודות ו-S&P 500 נחלש ב-0.1% ל-1,043 נקודות

שבוע המסחר המקוצר בוול סטריט הסתיים בירידות שערים קלות הערב, למרות נתוני מקרו טובים מהצפוי שכללו עלייה בבטחון הצרכנים. בכך נקטע רצף של חמישה ימי עליות. דאו ג'ונס ירד ב-0.2% ל-9,605 נקודות, נאסד"ק החסיר 0.2% ל-2,081 נקודות ו-S&P 500 נחלש ב-0.1% ל-1,043 נקודות.

בסיכום שבועי, הוסיף דאו ג'ונס 1.7%, נאסד"ק עלה ב-3.1% ו-S&P 500 התחזק ב-2.6%. בשוק הסולידי, מחירי איגרות החוב לעשר שנים של ממשלת ארצות הברית ירדו והתשואה עליהן עלתה ב-0.001% ל-3.343%.

שורה של נתוני מקרו חיוביים פורסמו היום בארה"ב. בטחון הצרכנים עלה בספטמבר בשיעור חד מהצפוי הודות להאטה במספר המשרות שאיבד שוק התעסוקה האמריקאי, מחירי היבוא זינקו באוגוסט בשיעור כפול מהתחזיות, והמלאי הסיטונאי ירד בעקבות התאוששות במכירות.

מדד בטחון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן וחברת המידע הפיננסי רויטרס עלה החודש לרמה של 70.2 נקודות לעומת 65.7 נקודות באוגוסט, לפי קריאה ראשונית שפורסמה היום. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה מתונה יותר לרמה של 67.5 נקודות. רכיב המצב הנוכחי של המדד עלה לרמה של 71.8 נקודות לעומת 66.6 נקודות באוגוסט, ורכיב הציפיות לשישה החודשים הקרובים עלה לרמה של 69.2 נקודות לעומת 65 נקודות בחודש שעבר.

מוקדם יותר היום מסר משרד העבודה האמריקאי כי מחירי היבוא בארה"ב עלו ב-2% באוגוסט - עלייה חודשית חמישית בשישה החודשים האחרונים - בעקבות עליית מחירי הנפט. העלייה היתה בשיעור כפול מתחזיות האנליסטים, לאחר ירידה של 0.7% ביולי. בניכוי מחירי הנפט, עלו מחירי היבוא באוגוסט ב-0.4% בלבד, לאחר ירידה של 0.3% ביולי.

עוד בחזית המקרו היום בארה"ב: המלאי הסיטונאי ירד ביולי ב-1.4% - ירידה חדה מהתחזיות - לאחר שהתאוששות במכירות סייעה לצמצום המלאים, מסר משרד המסחר האמריקאי. נתוני חודש יוני תוקנו לירידה של 2.1%.

מחיר הנפט הגולמי, אשר עלה בכל ימי המסחר השבוע בניו יורק, רשם היום (ו') את הנפילה החדה ביותר זה ארבעה שבועות. החוזים על הנפט הגולמי למסירה באוקטובר נסגרו במחיר של 69.29 דולר לחבית, ירידה של 3.7%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. עם זאת, בסיכום שבועי עלה מחיר הנפט ב-1.9% - עלייה שבועית ראשונה זה שלושה שבועות.

על פי סקר כלכלנים של בלומברג, כלכלת ארה"ב צפויה לצאת מהמיתון בקצב מהיר יותר מההערכות הקודמות, אך ברבעון הרביעי של השנה יאט קצב הצמיחה. הכלכלה צפויה לצמוח בקצב שנתי של 2.9% ברבעון השלישי, בהשוואה לתחזית לצמיחה של 2.2% בחודש שעבר. אולם בשלושת החודשים האחרונים של השנה צופים הכלכלנים כי הצמיחה תאט ל-2.2%, בשל הפסקתה של תוכנית "מזומנים תמורת גרוטאות", שעודדה את הצריכה בארה"ב ברבעון השלישי, והסתיימה בסוף אוגוסט.

FedEx, ענקית השילוח השנייה בגודלה בעולם, העלתה את תחזיות הרווח לרבעון הראשון, על רקע חיתוך בעלויות וכמות משלוחים גדולה מהצפוי. החברה צופה רווח של 58 סנט למניה לרבעון שיסתיים ב-31 באוגוסט, 53% פחות מהרבעון המקביל אך מעל תחזיתה המוקדמת לרווח של 30-45 סנט למניה. אנליסטים חזו רווח של 44 סנט למניה לחברה. ברבעון השני, חוזה החברה רווח של 65-95 סנט. מניית החברה הוסיפה 6.4%.

ג'נרל מוטורס במאמצי שינוי תדמית

ג’נרל מוטורס (GM) יוצאת בימים אלה במסע פרסום ראשון מאז פשיטת הרגל, שבו מככב היו"ר החדש של החברה, אדוארד ויטאקר. הוא מציע ללקוחות החברה החזר מלא בתוך 60 יום אם לא יהיו מרוצים מהרכב שרכשו. מסע הפרסום, תחת הסיסמה, "May the best car win", הוא חלק ממאמציה של GM לשנות את תדמיתה כחברה הנאבקת בקשיי מימון, בעלת מוצרים ברמה בינונית.

ג'ון מאק, מנכ"ל מורגן סטנלי, צפוי לפרוש מתפקידו ב-1 בינואר 2010, בתום תקופת כהונה של ארבע וחצי שנים מלאות מהמורות. מאק, שיישאר בתפקידו כיו"ר החברה, יוחלף בג'יימס גורמן, ששימש עד כה כנשיא הבנק. גורמן הצטרף למורגן סטנלי ב-2005, זמן קצר לאחר הגעתו של מאק, ונהפך לאחד מנשיאי הבנק ב-2007. לפני הגעתו למורגן סטנלי עבד גורמן במריל לינץ'. הנשיא השני של החברה, וליד חאמה, ייהפך ליו"ר החטיבה הבינלאומית של מורגן סטנלי, והחברה צריכה להחליט עדיין בנוגע לנשיא חדש.

מפעילת בתי הקזינו ווין ריזורטס, מתחרתה של לאס וגאס סנדס, קיבלה אישור על ידי הרגולטורים להנפקה ראשונה לציבור (IPO) של נכסיה במקאו בבורסת הונג קונג, באמצעותה היא עשויה לגייס עד מיליארד דולר, כך מסרו היום שני מקורות המקורבים לעסקה. במסגרת ההנפקה, שצפויה להתבצע ב-9 באוקטובר, יימכר נתח של 20% מחטיבת החברה במקאו. חתמי ההנפקה הם מורגן סטנלי, ג'יי פי מורגן צ'ייס ו-UBS. מניית ווין הוסיפה 3.8%.

בענף ההיי-טק, משרד המשפטים האמריקאי ביקש פרטים נוספים מיאהו ומיקרוסופט בנוגע לשיתוף הפעולה בין שתי החברות בתחום החיפוש. המשמעות היא כי המשרד מבקש לבחון לעומק את העסקה ולא לאשרה באופן מיידי. מיקרוסופט חזתה כבר ביולי שהמשרד יבקש פרטים נוספים, אך דובר החברה לא מסר אילו פרטים ביקש המשרד. מניית מיקרוסופט ירדה ב-0.6% ומניית יאהו הוסיפה 0.9%.

במניות הישראליות, אתמול בערב זימנה ריטליקס, ספקית התוכנות לענף הקמעונות, אסיפת בעלי מניות ל-19 באוקטובר במטרה לאשר את הנפקת המניות הפרטית לקבוצת יוצאי אמדוקס, כדי להביאם לאחזקה של כ-20% מהחברה כחלק מהעסקה לכניסתם לחברה. עוד על סדר היום של האסיפה - הגדלת הון המניות. בנוסף מבקשת החברה לאשר את הסכם הפרידה בינה לבין בארי שקד, מנכ"ל החברה ומייסדה, ואת מינויים של קבוצת יוצאי אמדוקס לדירקטוריון החברה.

ירון אדלר, שותפו של עופר אדלר, מנכ"ל אינקרדימייל להקמת החברה, ובן דודו, הגיש בקשה למכירת כ-920 אלף מניות - כ-9.9% ממניות החברה, דרך מקסים גרופ, שהנפיקה את אינקרדימייל. תאריך המכירה המשוער של המניות היה ה-1 לספטמבר, כך שאם אכן נמכרו המניות, קיבל עבורן אדלר כ-8.7 מיליון דולר, ונותר עם אחזקה של כ-5.5% מהחברה בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully