וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערים הגדולות מתקפלות: לא ישביתו הלימודים

נעמה טלמור

11.9.2009 / 12:33

8 ערים גדולות, בהן ת"א וירושלים הודיעו כי לא ייקחו חלק בשביתה, שיזם מרכז השלטון המקומי, ולא ישביתו את הלימודים בבתי הספר. במרכז השלטון המקומי זועמים על ההחלטה

שמונה ערים גדולות הודיעו היום (שישי) כי לא ייקחו חלק בשביתה שיזם מרכז השלטון המקומי ולא ישביתו את הלימודים בבתי הספר. הערים המדוברות הן פתח תקווה, הוד השרון, תל אביב, ירושלים, הרצליה, רעננה וראשון לציון.

במרכז השלטון המקומי זועמים על החלטה זו. "יתכן ויש ראשי רשויות שהיכולות הכלכליות שלהן, אותן קיבלו בירושה, גורמות להם לשכוח את התושבים שלהן ולשכוח גם רשויות אחרות, קטנות, בינוניות וגדולות, סייעו להם במאבקים אחרי", נמסר מדוברות המרכז לשלטון מקומי.

אתמול קרא שר החינוך, גדעון סער, לראשי הרשויות המקומיות להימנע משיבוש הלימודים בתחילת השבוע הבא. "אני מבין את הבעיות והמצוקות עמן מתמודד השלטון המקומי, אבל טעות קשה תהיה לפגוע בתלמידים", אמר השר.

ברשויות המקומיות דורשים מהמדינה להשיב להן לפחות שלושה מיליארד שקלים מתוך שבעה מיליארד, שלטענתן נלקחו מהן בשש השנים האחרונות. לדברי מרכז השלטון המקומי, אם הממשלה לא תעשה כן עד סוף תקופת החגים - תיפתח שביתה כללית ללא הגבלת זמן. בין היתר מוחים ברשויות המקומיות על "היטל הבצורת", שקובע תשלום עודף על צריכה מוגברת של מים, ועל הקיצוץ בתקציבי מוסדות החינוך.

ראש מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט מסר כי "ממשלת הישראבלוף של נתניהו רימתה אותנו ולא עומדת בהתחייבויותיה. כל שר מטיל את האחריות על שר אחר, וראש הממשלה שותק. כנראה שפגישה עם מדונה יותר דחופה וחשובה מפגישה עם ראשי הרשויות המקומיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully