וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: על חרירי תוטל שוב הרכבת הממשלה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

11.9.2009 / 11:01

גורמים בלבנון מעריכים, כי נשיא לבנון יטיל שוב על ראש הממשלה המיועד להקים ממשלה חדשה במדינה. אתמול הודיע חרירי כי פורש לאחר שנכשל בהקמת ממשלת אחדות

גורמים פוליטיים בלבנון מעריכים כי נשיא לבנון מישל סלימאן יטיל בשנית על ראש המחנה האנטי-סורי בלבנון, סעד חרירי, לנסות ולהרכיב ממשלה חדשה. הגורמים אמרו (שישי) לעיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה דווקא עם המחנה היריב בראשות חיזבאללה, כי בקרב חברי הפרלמנט קיים רוב מוצק של 86 חברים שימליצו לנשיא להטיל על חרירי להרכיב את הממשלה.

אתמול הודיע חרירי לנשיא סלימאן כי הוא מפסיק במאמציו לנסות ולהרכיב ממשלה לאחר שבמשך עשרה שבועות של ניסיונות כושלים, לא הצליח לגבש ממשלת אחדות מוסכמת. "אני מודיע לתושבי לבנון שאמרתי לנשיא סלימאן שאפרוש מתפקידי לגבש ממשלה מתוך תקווה שהחלטה זו תיטיב עם לבנון", אמר חרירי בתום פגישתו עם נשיא לבנון.

הגורמים אמרו לעיתון הלבנוני כי אפילו יו"ר תנועת 'אמל' השיעית ויו"ר הפרלמנט בלבנון, נביה ברי, הבהיר כי הוא מתעקש להמליץ על חרירי כמועמד להרכבת הממשלה. על פי הדיווח, ברי סיפר אתמול כי סיכם עם הנשיא סלימאן ועם מנהיג הדרוזים וואליד ג'ונבלאט כי כל ממשלה שתוקם "תהיה ממשלת אחדות, וכי לא נחזור לנקודת האפס".

בנוסף הבהיר ברי כי לא יקבל הרכב אחר של הממשלה שתוקם מלבד ההרכב שהוצע, והוא: 15 שרים למחנה של חרירי, 10 שרים למחנה האופוזיציה בראשות חיזבאללה וחמישה לנאמני הנשיא סלימאן. במקביל הבהירו מקורביו של סלימאן כי בכוונתו לבחון את המצב כדי "לא לעורר מתחים בשטח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully