וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוזיאון אמריקאי יציג את תוקפי 11 בספטמבר

11.9.2009 / 6:56

שמונה שנים לאחר ביצוע סדרת הפיגועים הגדולה ביותר בהיסטוריה, הצהירו מנהלי מוזיאון חדש שאמור להיפתח בשנת 2013 כי במקום תוצג נקודת המבט של 19 התוקפים

סערה בארצות הברית: שמונה שנים אחרי סדרת פיגועי 11 בספטמבר, מסרו הלילה (שישי) גורמים בכירים במוזיאון שמוקם לזכר הפיגועים, כי במקום יוצגו ציורים המכילים ציטוטים שנלקחו מסרטוני וידאו שצולמו על ידי התוקפים. כדי למנוע מצב שבו המבקרים ישבחו את מבצעי הפיגועים, יוקרנו במקום מכתבי המלצה של עדי ראייה לאירועים שגבו את חייהם של יותר מ-3,000 בני אדם.

כל ניסיונות העבר לנסות ולהתמקד במוטיבציה של מבצעי סדרת הפיגועים הגדולה בהיסטוריה של האנושות, נתקלו בהתנגדות רגשית נחרצת. כך למשל בשנת 2005 החליטו פוליטיקאים בארצות הברית לבטל את התוכניות לבניית "מרכז החופש הבינלאומי". אולם הנשיא המיועד של המוזיאון, ג'ו דניאלס, אומר כי במוסד שצפוי להיבנות מתחת לקרקע שעליה עמדו בעבר מגדלי התאומים, יוצגו תצלומיהם של 19 המפגעים.

לדברי דניאלס, "המטרה תהיה להראות את מה שקרה ביום הזה, למה זה קרה ומה המשמעות של החיים מבחינה עולמית ב-11 בספטמבר. זה דבר חזק וחשוב, שהמבקרים במוזיאון הזה חייבים לשמוע - התנהגות והצהרות עובדתיות של אלה שביצעו בפועל את מעשי הזוועה. אף אחד לא יבוא למוזיאון הזה וייצא משם עם תחושה של גבורה עבור אלה שביצעו את הפשעים האלה".

  • עוד באותו נושא:
  • 11 בספטמבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully