וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד רוה"מ: "לא נסייע ליצואנים"

מאת אורה קורן

11.9.2009 / 1:28

המשרד אינו תומך בגיבוש חבילת סיוע פיסקלי מיוחדת ליצואנים כפיצוי על חולשת הדולר, כפי שדורשים התעשיינים - כך אמר אתמול מקור בכיר במשרד

משרד ראש הממשלה אינו תומך בגיבוש חבילת סיוע פיסקלי מיוחדת ליצואנים כפיצוי על חולשת הדולר, כפי שדורשים התעשיינים - כך אמר אתמול מקור בכיר במשרד.
לדברי המקור, את הטיפול בדולר יש להשאיר לבנק ישראל, ואילו תפקיד הממשלה לבצע מהלכים שיקלו על המגזר העסקי כולו, ושמהם ייהנו גם היצואנים. הדברים נאמרו בתגובה לניסיונות התעשיינים בימים האחרונים לשכנע את הממשלה לפצות את היצואנים על חולשת הדולר, הפוגעת ברווחיותם. היצואנים הזהירו שהמשך הפגיעה ברווחיות יגרום להוצאת פעילות ייצור מישראל ולפיטורי עובדים.

"אנו עוקבים אחר שער הדולר בדאגה, אך יכולת הממשלה לפעול בעניין מוגבלת", אמר השבוע אורי יוגב, יועצו הכלכלי של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בפגישה עם חברי הוועד הפועל של התאחדות התעשיינים. במפגש הבהיר יוגב כי הכלים הפיסקליים לסיוע ליצואנים מוגבלים מאוד וכמעט שאינם קיימים.

"צריך לחזק את כושר התחרות של היצואנים, ואפשר לעשות זאת באמצעות הפחתת מס החברות ושמירה על ריבית נמוכה", הבהיר יוגב, לדברי אחד המשתתפים בפגישה. יוגב הוסיף, לדבריו, כי "בכוונת הממשלה לפתח תשתיות, לשפר את סביבת העסקים ולהקטין את העלויות למגזר העסקי, ואלה צעדים שיכולים לשפר בעקיפין את כושר התחרות של היצוא".

נתניהו אמר השבוע דברים דומים בכנס 100 המשפיעים של מגזין TheMarker. מדבריו עלה כי הכתובת לטיפול בדולר היא בנק ישראל, ולא הממשלה. נתניהו הוסיף כי יבחן אפשרות להאיץ את הפחתת המסים, יפעל למען רפורמה בתשתיות תחבורה ויקדם הקלות ביורוקרטיות על עשיית עסקים.

גם במשרד האוצר רווחת הדעה שאין לנקוט בפעולות שיסבסדו את היצואנים. "אין לנו אינטרס לעודד את היצוא, אלא לייצר מקומות עבודה ולהגדיל את התוצר", אמר בכיר באוצר. לדבריו, הממשלה לא תפעל לסבסוד היצוא גם במחיר אובדן תעסוקה, מכיוון ש"פירוש הדבר שהצרכן הישראלי יסבסד את הצרכן באירופה או בארה"ב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully