וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות שערים

ניר צליק

10.9.2009 / 23:06

נתוני אבטלה טובים מהצפוי שולחים את וול סטריט מעלה: דאו ג'ונס התחזק ב-0.8% ל-9,627 נקודות, נאסד"ק עלה ב-1.2% ל-2,084 נקודות ו-S&P 500 הוסיף 1% ל-1,044 נקודות

המסחר בוול סטריט הסתיים בעליות שערים על רקע נתוני תביעות האבטלה הראשוניות הטובים מהצפוי. דאו ג'ונס התחזק ב-0.8% ל-9,627 נקודות, נאסד"ק עלה ב-1.2% ל-2,084 נקודות ו-S&P 500 הוסיף 1% ל-1,044 נקודות.

בשוק הסולידי, מחירי איגרות חוב לעשר שנים של ממשלת ארצות הברית עלו והתשואה עליהן ירדה ב-0.137% ל-3.342%

בגזרת המקרו, היקף תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב ירד בשבוע שעבר ב-26 אלף והסתכם ב-550 אלף - המספר הנמוך זה חודשיים, כך דיווח היום משרד העבודה האמריקאי. אנליסטים מבלומברג צפו כי היקף תביעות האבטלה יסתכם ב-560 אלף.

הגירעון במאזן הסחר של ארה"ב התרחב ב-16.3% ביולי ל-32 מיליארד דולר, כך דיווח היום משרד המסחר האמריקאי. זהו השיעור החד ביותר של עליית הגירעון בעשור האחרון. הגירעון התרחב הרבה מעבר לתחזיות אנליסטים, שצפו כי יסתכם ב-27.5 מיליארד דולר ביולי. היבוא לארה"ב עלה ביולי בשיעור של 4.7% בעקבות תוכנית "מזומנים תמורת גרוטאות" של הממשל האמריקאי, שבמסגרתה ייובאו כלי רכב רבים. היצוא, לעומת זאת, עלה רק ב-2.2%. להוציא נפט, עלה הגירעון ב-18.3% ל-23.46 מיליארד דולר.

הבנק המרכזי של בריטניה הודיע היום כי החליט להותיר את הריבית בשיעור של 0.5% וכי ימשיך בתוכניתו לרכישת נכסים בשווי 175 מיליארד ליש"ט (290 מיליארד דולר) במטרה לעודד את יציאתה של כלכלת בריטניה מהמשבר.

שר האוצר של ארה"ב, טימותי גייתנר, אמר היום (ה') כי התאוששות כלכלת ארה"ב הגיעה לשלב בו הממשל יכול לעבור מאסטרטגיה של הצלת הכלכלה להיערכות לקראת צמיחה עתידית, וכי הממשל מתחיל לבטל חלק מהצעדים בהם נקט כדי לתמוך בשוקי הפיננסים. עם זאת, הזהיר גייתנר כי ההתאוששות צפויה להיות רצופה בעליות ומורדות. שר האוצר האמריקאי אמר כי הממשל מתחיל לצמצם מספר תוכנית סיוע חירום שעליהן הוחלט בעקבות המשבר הפיננסי, והעריך כי בנקים בארה"ב צפויים לפרוע הלוואות שקיבלו מהממשל בהיקף של 50 מיליארד דולר נוספים במהלך 18 החודשים הבאים.

האנליסטית מרדית ויטני העריכה היום כי צפויה נפילה משמעותית נוספת במניות הבנקים בארה"ב במהלך הרבעון הרביעי של השנה, וכי מחירי הבתים בארה"ב צפויים לצנוח ב-25% נוספים ולהשלים בכך נפילה של 50% מהשיא. "אין ספק שמחירים הבתים ימשיכו לצנוח באופן דרמטי מהרמה הנוכחית, והשאלה היחידה היא מתי זה יתרחש", אמרה ויטני בראיון לערוץ הטלוויזיה CNBC.

בהתייחסה לשוק המניות ולמניות מגזר הפיננסים, הביעה ויטני פסימיות, והעריכה כי צפוי עוד גל של נפילות בשוקי המניות. לדבריה, יש הזדמנויות השקעה חיוביות ושליליות כאחד בשוק. המלצת ה"קנייה" היחידה של ויטני למגזר הבנקאי, היא לגולדמן סאקס. "לגולדמן סאקס יש עוד הרבה דלק במיכל". "נתוני היסוד של הבנקים לא השתפרו", הוסיפה. "אין תמריץ שלילי עכשיו לבנקים כי הממשל מפנק אותם. במובנים רבים, מניות הפיננסים דומות למגזר הרכב, הן מחוברות למכשיר החייאה".

"לגולדמן סאקס יש עוד הרבה דלק במיכל"

ענקית מוצרי הצריכה האמריקאית פרוקטר אנד גמבל הודיעה היום על כוונתה להוזיל מחירים ולהגדיל את המבצעים על כ-10% ממוצריה. החברה מעריכה כי צעדים אלו צפויים להביא להתאוששות ולצמיחה במכירותיה בהמשך השנה. החברה צופה צמיחה אורגנית של 1%-4% במכירותיה, ברבעון הכספים השני המסתיים בדצמבר. מכירות אורגניות אינן כוללת השפעות של רכישות וסעיפים אחרים על השורה העליונה.

מונסנטו (סימול MON) האמריקאית, יצרנית הזרעים הגדולה בעולם, הזהירה היום כי רווחיה בשנת הכספים הנוכחית יהיו נמוכים באופן משמעותי מתחזיות האנליסטים, וכי היא תכפיל את היקף הקיצוצים בכוח העבודה העולמי שלה ל-8%. מונסנטו צופה כי רווחיה בשנת הכספים הנוכחית, שהחלה בתחילת החודש, יהיו בטווח של 3.1-3.3 דולרים למניה לעומת תחזית האנליסטים לרווח של 4.08 דולרים למנייה. החברה צופה כי רווחיה בשנת הכספים שהסתיימה בסוף אוגוסט יהיו בקצה התחתון של טווח התחזית של 4.4-4.5 דולרים למניה לעומת תחזית האנליסטים לרווח שנתי של 4.41 דולרים למניה.

בענף ההיי-טק, ההתאוששות נמשכת. טקסס אינסטרומנטס, יצרנית השבבים השנייה בגודלה בארה"ב והיצרנית הגדולה ביותר של מוליכים אנלוגיים למחצה, העלתה את תחזית הרווח וההכנסות שלה לרבעון השלישי בעקבות שיפור בביקוש העולמי לשבבים. מהחברה נמסר הרווח ברבעון השלישי של השנה צפוי להיות בין 37 ל-41 סנט למניה, וההכנסות יסתכמו בסכום של בין 2.73 מיליארד דולר ל-2.87 מיליארד דולר. זאת לעומת תחזית החברה מחודש יולי, בו העריכה רווח של 29-39 סנט למניה והכנסות של 2.5-2.8 מיליארד דולר.

חברת וורנר ברדרס הודיעה אתמול על ארגונה מחדש של חטיבת DC קומיקס כחברה חדשה, DC אנטרטיינמנט, במטרה להגביר את השימוש בדמויות הקומיקס הוותיקות והפופולריות שלה. החברה מתכוונת לשלב את דמויותיה האייקוניות, בהן באטמן וסופרמן, במיזמי קולנוע, טלוויזיה ותחומי מדיה נוספים. לחברה מונתה נשיאה חדשה.

בוורנר החליטו על המהלך זמן קצר לאחר שחברת דיסני הודיעה במפתיע על רכישת ענקית הקומירס מארוול, המתחרה הגדולה ביותר של DC קומיקס, תמורת 4 מיליארד דולר. לדברי מנכ"ל וורנר, בארי מאייר, תיכננה החברה את המהלך כבר כמה חודשים והתכוונה להודיע עליו בינואר, עם חגיגות ה-75 שנה ל-DC. אולם מיזוגן של דיסני ומארוול הגביר את התחרות בענף ו"קיבלנו אישור לאמונתנו בחיוניותה של DC לחברה", אמר מאייר.

במניות הישראליות, פרשת השקעתה של מאינד CTI יצרנית תוכנות הבילינג הקטנה מיוקנעם, ב-ARS, מגיעה לסיומה. החברה הגיעה להסדר לפיו תקבל כ-18.5 מיליון דולר בחזרה בגין השקעתה באיגרות החוב במהלך הרבעון הנוכחי. החברה מחקה בעבר כ-20.2 מיליון דולר בגין השקעתה באיגרות החוב, וכעת היא תחלק בעקבות קבלת הכסף דיווידנד של 15 מיליון דולר או 80 סנט למניה. התאריך הקובע לחלוקת הדיווידנד טרם נקבע, ובנוסף, הדיווידנד תלוי באישור בית המשפט.

בית ההשקעות אופנהיימר הוריד את ההמלצה למניית 012 סמייל מ-"תשואת יתר" ל-"תשואת שוק", והחליט לא לנקוב במחיר יעד אחרי שמחיר היעד הקודם עמד על 9 דולרים. זאת, בעקבות האפשרות כי פרטנר תרכוש את החברה. האנליסט טימותי הורן כתב כי שווי החברה נע בין 13-15 דולר, ושהמניה כעת נמצאת בסיטואציית ארביטרז'. מחירה של המניה אמש בתום המסחר עמד על 12.03 דולר.

ריטליקס, ספקית התוכנות לענף הקמעונות זימנה אסיפת בעלי מניות ל-19 באוקטובר במטרה לאשר את הנפקת המניות הפרטית לקבוצת יוצאי אמדוקס כדי להביאם לאחזקה של כ-20% מהחברה, כחלק מהעסקה לכניסתם לחברה, ואת הגדלת הון המניות. בנוסף, מבקשת החברה לאשר את הסכם הפרידה בינה לבין בארי שקד, מנכ"ל החברה ומייסדה, ואת מינויים של קבוצת יוצאי אמדוקס לדירקטוריון החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully