וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גייתנר: "אנו עוברים מהצלה לשיקום"

סוכנויות הידיעות

10.9.2009 / 21:51

שר האוצר של ארה"ב אמר כי התאוששות כלכלת ארה"ב הגיע לשלב בו הממשל יכול לעבור מאסטרטגיה של הצלת הכלכלה להיערכות לקראת צמיחה עתידית

שר האוצר של ארה"ב, טימותי גייתנר, אמר היום (ה') כי התאוששות כלכלת ארה"בה הגיע לשלב בו הממשל יכול לעבור מאסטרטגיה של הצלת הכלכלה להיערכות לקראת צמיחה עתידית, וכי הממשל מתחיל לבטל חלק מהצעדים בהם נקט כדי לתמוך בשוקי הפיננסים. עם זאת, הזהיר גייתנר כי ההתאוששות צפויה להיות רצופה בעליות ומורדות.

"בעודנו נכנסים לשלב חדש זה עלינו להתחיל לצמצם חלק מצעדי התמיכה יוצאי הדופן בהם נקטנו למען המערכת הפיננסית", אמר גייתנר בנאום בפני ועדת הקונגרס המפקחת על תוכנית החילוץ למגזר הפיננסי בסך 700 מיליארד דולר (TARP). "אנחנו נמצאים כעת בעמדה המאפשרת לנו לקדם את האסטרטגיה בעודנו עוברים מתגובה למשבר להתאוששות, מחילוץ הכלכלה לתיקון ושיקום היסודות לצמיחה עתידית".

שר האוצר האמריקאי אמר כי הממשל מתחיל לצמצם מספר תוכנית סיוע חירום שעליהן הוחלט בעקבות המשבר הפיננסי, והעריך כי בנקים בארה"ב צפויים לפרוע הלוואות שקיבלו מהממשל בהיקף של 50 מיליארד דולר נוספים במהלך 18 החודשים הבאים.

גייתנר אמר עוד כי מצב כלכלת ארה"ב טוב כעת בהרבה משהיה לפני שנה, כאשר הכלכלה הגיעה אל סף קריסה, כדבריו, אולם ציין כי היא עדיין סובלת מבעיות. כמו כן, ציין כי ההתאוששות בצמיחה לא תהיה מהירה, וקרא לאשר עד סוף השנה את החקיקה המהדקת את הפיקוח על שווקים הפיננסים. "לאור היקף הנזק שנגרם למערכת הפיננסים, הפגיעה בעושר של משפחות וההתאמות הנדרשות לאחר תקופה ארוכה של אשראי מופרז ברחבי העולם, יהיה זה מציאותי להניח שההתאוששות תהיה הדרגתית, ותכלול יותר עליות ומורדות מהרגיל", אמר.

שר האוצר האמריקאי התייחס בדבריו גם לסיוע שהעניק הממשל למגזר הרכב, ואמר כי הסיוע מנע פיטורים נרחבים במגזר, וכי צוות המשימה של הממשל למגזר הרכב הקפיד להימנע מהתערבות בהחלטות שוטפות של הנהלות ג'נרל מוטורס וקרייזלר. "התערבות מסוג זה היתה עלולה לפגוע ביכולת הקיום של חברות אלו בטווח הארוך, וכתוצאה מכך, ביכולתן לפרוע את ההלוואות שקיבלו מכספי משלמי המסים", אמר גייתנר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully