וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק מתחיל: ביש"ע יפתחו בגל מחאה

יהושע בריינר

10.9.2009 / 17:43

ראשי המתנחלים הכריזו היום על פתיחה במאבק בתכניתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להקפיא הבנייה בהתנחלויות. "ביבי צריך לחזור ולהיות אותו הביבי"

חברי מועצת יש"ע וראשי הרשויות ביהודה ושומרון התכנסו היום (חמישי) בקרני שומרון כדי להכריז מאבק בראש הממשלה בנימין נתניהו בעניין הקפאת הבנייה. על אף שהמתנחלים תקפו את ביבי במילים קשות הם הודיעו כי לא יפעלו להפיל את הממשלה. בישיבה התכנסו 20 ראשי רשויות ביו"ש וסיכמו על התחלת המאבק. בין היתר מתוכננת שביתת שבת מול בית נתניהו עם נסיעתו לעצרת האו"ם בשבוע הבא. כמו כן מתכננים ראשי הרשויות לזמן את מתפקדי הליכוד לסיורים בהתנחלויות.

למרות הכרזות אלה אמרו ראשי הרשויות כי מדובר בשלב ראשוני של המאבק בלבד. "אין לנו כוונה להפיל את ביבי ולהעלות את לבני", אמר הרצל בן ארי, ראש מועצה מקומית קרני שומרון, "אך הצעת נתניהו לבניית 450 יחידות דיור היא חרפה שאין כדוגמתה ועניבת חנק להתיישבות כולה. לא ייתכן שכיכר לחם אחת יפרסו ל-305 אלף תושבי יו"ש. אנחנו אומרים לנתניהו: עד כאן! נפעל בכל הדרכים להמשיך המפעל".

ראשי הרשויות הודיעו כי הם מתכוונים להיאבק בראש הממשלה דרך פעילי הליכוד במטרה שיפעילו לחץ להפר את ההקפאה. "כשאנחנו רואים את מפת אישורי הבנייה אנו מבינים שהיא תואמת את מצע מפלגת העבודה", אמר יו"ר מועצת יש"ע דני דיין. "נשאלת השאלה איפה שרי המחנה הלאומי במאבק הזה . איננו רוצים שלבני תהייה ראש ממשלה כי אז מצבנו היה גרוע יותר. איננו עוסקים במלכת מלכים אלא בשינוי דרך הממשלה".

בישיבה נכחו גם ראשי רשויות חברי מרכז ליכוד שאמרו כי ידרשו מחברי המפלגה להביע עמדה נחרצת נגד ההקפאה. "זכותנו לבנות בארץ ישראל כולה אינה ניתנת לערעור אמר ראש מועצת גוש עציון שאול גולדשטיין. "העם בחר בימין ובתנועת הליכוד שצריכה לממש הבטחותיה מלפני הבחירות. ביבי צריך לחזור להיות אותו הביבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully